انجام مقاوم‌سازی در ۴۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار

انجام مقاوم‌سازی در ۴۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار

چهارشنبه, ژولیه 18, 2018 - 11:50 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۴۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور مقاوم‌سازی شده است گفت: تا سال ۱۴۰۵ بیش از ۷۵ درصد از روستاهای ایران باید با اعطای تسهیلات و استفاده از اعتبارات در برابر حوادث مقاوم سازی شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، علی‌رضا تابش در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمران روستایی شهرستان جهرم، گفت: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی کشور مقاوم سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین مسکن روستایی از راهکارهای ایجاد انگیزه برای کاهش مهاجرت است، گفت: تا کنون پنج میلیون و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی در کشور احداث و به متقاضیان واگذار شده است.

تابش با طرح این موضوع که احداث واحدهای مسکونی در روستاها نه‌تنها روند مهاجرت را کند کرده بلکه به مهاجرت معکوس نیز منجر شده است، به افزایش ۵۰ میلیون ریالی تسهیلات واحدهای مسکن روستایی اشاره و اضافه کرد: این تسهیلات از ۲۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰ میلیون ریال رسیده و موضوع پرداخت آن نیز ابلاغ شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: این بنیاد بر اساس وظیفه‌ای که در حوزه بازسازی عهده‌دارد سال ۹۶ مبادرت به بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در ۱۴ استان کرده است.

تابش گفت: پارسال حدود ۷۹ هزار واحد مسکونی در کشور احداث و حدود ۸۳ هزار واحد نیز تعمیر شد؛ این بنیاد از سال ۹۴ تا پایان ۹۶ حدود ۲۴۶ هزار واحد مسکونی را احداث یا تعمیر کرده که از این میزان ۶۹ هزار واحد آن به اتمام رسیده و عملیات ۱۰۲ هزار واحد دیگر در دست انجام است.

تابش گفت: تسهیلات اعطایی برای تعمیر و بازسازی این واحدها، پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که از این رقم چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغی و مابقی بلاعوض محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گفت: در قالب برنامه عمران روستایی برای سال ۹۷ طرح بازنگری ۳۳ هزار و ۴۴۸ روستا را در دستور کار داریم و برای همه آنها پروسه طرح هادی پیش بینی شده است.

تابش با بیان اینکه در تهیه طرح هادی و تسهیل آن به مرز ۱۰۰ درصدی نزدیک شده‌ایم، گفت: هم اینک طرح هادی در ۳ هزار و ۵۲۰ روستای کشور به صورت نیمه تمام اجرا شده و امسال این طرح برای ۹۹۸ روستا اجرا خواهد شد.

او با یادآوری اینکه تا کنون ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار سند مالکیت روستایی صادر شده و امسال هم ۱۲۰ هزار سند صادر می‌شود، گفت: در ۳ سال اخیر سند مالکیت ۱۹۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به مالکان آنها واگذار شده است.

براساس این گزارش، در سفر یک روزه‌ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شهرستان جهرم، طرح اسکان عشایر منطقه چاه انجیر در فضایی به مساحت ۲۰ هکتار و پروژه اسکان عشایر سینه سفید این شهرستان در زمینی به مساحت ۶ هکتار آغاز و بهره‌برداری از طرح‌های عمران روستایی فتح آباد و برایجان جهرم نیز افتتاح شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.