حمایت مالی بانک مسکن از اولین ایده‌بازار دانش‌آموزی

حمایت مالی بانک مسکن از اولین ایده‌بازار دانش‌آموزی

پنج‌شنبه, ژولیه 19, 2018 - 19:10 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اولین رویداد نوآوری‌های دانش‌آموزی کشور با عنوان «ایده‌بازار دانش‌آموزی» با مشارکت مالی بانک مسکن و شرکت خدمات کارآفرینی بانک مسکن در شهرستان بیرجند برگزار شد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،این رویداد که عصر پنج‌شنبه مورخ ۲۱ تیر ۹۷ و با شعار «کشف استعداد، خلق آینده» به همت شرکت شتاب دهی نوآوری جهت شرق و با مشارکت مالی بانک مسکن و شرکت خدمات کارآفرینی بانک مسکن برگزار شد، نخستین رویداد این‌چنینی در سطح کشور بود که بازتاب زیادی در رسانه‌های محلی استان خراسان جنوبی داشت.

مشارکت شرکت خدمات کارآفرینی بانک مسکن در برگزاری این رویداد در راستای سیاست‌های کلان این مجموعه برای گسترش فرهنگ کارآفرینی در کشور صورت گرفت.

هدف شرکت خدمات کارآفرینی بانک مسکن از حمایت مالی از برگزاری این رویداد دانش‌آموزی، صرفا گسترش امید به آینده برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و خلاق بین نوجوانان و آینده‌سازان کشور به ویژه در منطقه‌ای که نیاز جدی به ایجاد اشتغال و گسترش ثروت در آن محسوس است، بوده است.

این رویداد یک روزه فضایی برای نمایش نتیجه زحمات دختران کارآفرین دبیرستانی در طول سال تحصیلی گذشته فراهم و با تشویق ایده‌های برتر، دانش‌آموزان را به تولید ایده‌های نوآورانه ترغیب کرد.

شرکت شتاب دهی نوآوری جهت شرق نیز طی فرآیندی که از استعداد یابی دانش‌آموزان آغاز شد و پس از آن، یک دوره سه ماه فشرده برای آموزش نحوه اجرایی کردن طرح‌ها و ایده‌ها را در پی داشته است، در نهایت با برگزاری این رویداد در شهرستان بیرجند، ایده‌پردازان برتر در سطح دانش‌آموزی را معرفی کرد.

ایده بازار دانش‌آموزی این فرصت را در اختیار دختران آینده ساز کشور قرار داده تا نتیجه کار و تلاش چند ماهه خود را در برابر هیأت داوران و سرمایه‌گذاران دعوت شده به مراسم ارائه داده و اولین قدم را در مسیر رشد و پیشرفت بردارند.

از میان دختران نوجوان دبیرستانی شرکت کننده در این رویداد، پنج دانش‌آموز در بخش پژوهش استعدادیابی شدند و در برابر داوران از طرح خود دفاع کردند.

در بخش اختراعات نیز، ۱۰ اختراع ارائه شد و با توجه به دعوت از سرمایه‌گذاران برای شرکت در این مراسم، این امکان وجود دارد که تعدادی از این اختراعات در آینده نزدیک به مرحله تجاری‌سازی و جذب حمایت مالی برسد.

حمید یاری، مدیرعامل شرکت خدمات کارآفرینی بانک مسکن در گفت ‌و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، توضیح داد: این شرکت با توجه به امکانات و در عین حال محدودیت‌های خود سعی در حمایت از این طرح آینده‌ساز برای نوجوانان کشور داشته و باید خاطر نشان کنیم که با توجه به دانش آموزی بودن این رویداد و تنوع ایده‌ها و اختراعات ارائه شده در آن، تنها هدف شرکت کارآفرینی برای حمایت مالی از این طرح، زمینه سازی برای پیشرفت دانش آموزان در این منطقه از کشورمان بوده است.

بر اساس این گزارش، برخی از اختراعات دانش‌آموزانی که تحت حمایت شرکت شتاب دهی نوآوری جهت شرق به مرحله اجرا رسیده نیز اکنون مراحل ثبت را طی می‌کند و این امید وجود دارد که با معرفی این قبیل اختراعات در آینده نزدیک سرمایه‌گذارانی هم به حمایت از تولید انبوه آنها ترغیب شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.