هدف آمریکا حذف صادرات نفت ایران نیست

هدف آمریکا حذف صادرات نفت ایران نیست

جمعه, ژولیه 20, 2018 - 09:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی هیات رییسه مجلس اعلام کرد: هدف آمریکا حذف صادرات نفت ایران نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از خانه ملت، بهروز نعمتی با اشاره به نامه زنگنه به وزیر نفت عربستان و اظهارات ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، گفت: اخیرا یکی از وزرای آمریکایی اعلام کرد که هدف آمریکا این نبوده که صادرات نفت ایران به صفر برسد، لذا با توجه به شرایطی که امروز دنیا در موضوع نفت با آن مواجه است، هر کشوری به فکر تامین منافع خود است.
سخنگوی هیات رییسه مجلس، با بیان اینکه آمریکایی ها نمی توانند برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف کنند، افزود: آلمان ها، چینی ها و بخشی از اروپایی ها حتما خرید نفت از ایران را ادامه می دهند، نه به دلیل اینکه که به ایران کمک کنند، بلکه شرایط بازار نفت به گونه ای است که نه آمریکایی ها می توانند نفت موردنیاز دنیا را تامین کنند و نه برخی کشورهایی که متحد اروپایی ها هستند.
وی ادامه داد: بازار نفت بر مبنای عرضه و تقاضا می چرخد و در این چرخه هر کسی منافع خود را می بیند و ایران نیز باید منافع خود را در این بازار تامین کند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، با اشاره به شرایط عرضه نفت در بازار، یادآور شد: امروز تقاضای نفت بیشتر از عرضه بوده و هر کسی به دنبال این است که در این شرایط گلیم خود را از آب بکشد و تعارفی هم ندارد.
وی افزود: با توجه به فضایی که ایجاد شده ممکن است آمریکایی ها، روسیه و عربستان به دنبال این باشند که تزریق بیشتری به بازار داشته باشند؛ اما واقعیت این بوده که قیمت نفت تغییر خواهد کرد و افزایش می یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه برخی کشورها همانند لیبی، نیجریه و ونزوئلا نمی توانند به ظرفیت تولیدی که در اوپک متعهد شده اند دست یابند، تصریح کرد: در آینده چالش جدی تقاضای زیاد در بازار نفت ایجاد می شود و براساس پیش بینی ها قیمت نفت تا ۹۰ دلار می رسد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.