انتقاد از کاهش اسمی نرخ سود بانکی

پورمختار:

انتقاد از کاهش اسمی نرخ سود بانکی

یک‌شنبه, ژوئن 19, 2016 - 13:00 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضوکمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت کاهش نرخ سود بانکی،گفت: بسیاری از بانک ها از کاهش نرخ سود بانکی و آغاز آن می گویند اما در عمل در محاسبات نرخ های قبل را اعمال می کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد،محمدعلی پورمختار درگفت وگو با خانه ملت،با اشاره به آغاز کاهش نرخ سود بانکی از سوی بانک پاسارگاد،گفت: این نهضت کاهش نرخ سود بانکی باید از سوی سایر بانک ها نیز در دستور کار قرار بگیرد.

**کاهش نرخ سود بانکی باید در عمل رعایت شود

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اثر کاهش نرخ سود بانکی به طور مستقیم بر بخش تولید و اقتصاد کشور دیده می شود.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی باید در عمل رعایت شود،تصریح کرد:بسیاری از بانک ها از کاهش نرخ سود بانکی و آغاز آن می گویند،اما در عمل در محاسبات نرخ های قبل را اعمال می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار درخصوص کاهش نرخ سود بانکی تا مرز 18 درصد،افزود: متاسفانه برخی محاسبات بانکی بازهم رقم بالای 26 درصد را برای نرخ سود رقم می زند.

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی یادآور شد:برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید کاهش نرخ سود بانکی از سوی تمامی بانک ها به ویژه بانک های دولتی که منابع خوبی دارند؛در عمل رخ دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.