نرخ تورم همراه با رونق اقتصادی کاهش یابد

مدیرعامل پیشین بانک صادرات:

نرخ تورم همراه با رونق اقتصادی کاهش یابد

یک‌شنبه, ژوئن 19, 2016 - 15:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

امید می رود دولت تدبیر و امید علاوه بر رساندن نرخ تورم به زیر 10 درصد، راهی نیز برای تحقق رونق و شکوفایی اقتصادی پیدا کند

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی ،احمد حاتمی یزد – مدیرعامل پیشین بانک صادرات درباره اظهار نظر اخیر دولتمردان مبنی بر امکان دستیابی به تورم تک رقمی در سال جاری، گفت: باتوجه به مسیری که دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن خود در اعمال سیاست های پولی و مالی طی کرده و در این راستا موجب کاهش تورم به حدود 10 درصد شده است، می توان احتمال داد که در تیر ماه سال جاری این شاخص تک رقمی شود.
حاتمی یزد ادامه داد: امید می رود دولت تدبیر و امید علاوه بر رساندن نرخ تورم به زیر 10 درصد، راهی نیز برای تحقق رونق و شکوفایی اقتصادی پیدا کند.
وی تصریح کرد: در کشورهای همسایه چون ترکیه و یا کشورهای شرق دور و اروپایی، ایجاد رونق مستلزم داشتن تورم بالا نبوده است. بلکه تورم همچون سم مهلکی است برای اقتصاد کشور و موجب فساد اجتماعی و فقیرتر شدن فقرا و ثروتمندتر شدن ثروتمندان خواهد شد.
مدیرعامل پیشین بانک صادرات با بیان اینکه ضمن کاهش تورم لازم است به طور همزمان موانع موجود بر سر راه تولید واشتغال رفع شود؛ اظهار داشت: یکی از مشکلات مسئله روابط بانکی کشور با خارج است، همچنین بدون مراوده با جامعه بین المللی نمی توان به اهداف مورد نظر خود در عرصه اقتصادی دست پیدا کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر دولت آمریکا اجازه نمی دهد، در برخی از مسائل اقتصادی که در برجام مورد توافق واقع شده، به مرحله اجرا برسد. بنابراین در این راستا لازم است وزیر امور خارجه با اعمال روش های دیپلماتیک که تا به امروز اعمال کرده، آمریکایی ها را به برداشته شدن تحریم هایی که وعده داده بودند، متقاعد کند تا در نتیجه شاهد گشایشی در تولید و اشتغال کشور باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.