قیمت نفت در آستانه اعمال تحریم ایران افزایش یافت

قیمت نفت در آستانه اعمال تحریم ایران افزایش یافت

دوشنبه, اوت 6, 2018 - 09:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت نفت در بازارهای جهانی صبح روز دوشنبه افزایش یافت زیرا بازارها منتظر اعلام تحریم مجدد ایران توسط آمریکا هستند.

 

  به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا ، بنا به اعلام مقام های وزارت خزانه داری آمریکا، ایران که از صادرکنندگان بزرگ نفت در جهان است، از فردا (سه شنبه) در ساعت 12:01 به وقت شرق آمریکا بار دیگر تحت تحریم قرار می گیرد.

این در حالی است که گزارش ها نشان می دهد، فعالیت های حفاری نفت شیل در آمریکا ظرف هفته گذشته تغییر محسوسی نداشته و تولید عربستان نیز کاهش پیدا کرده است.

هفته گذشته برای دومین بار در سه هفته اخیر از تعداد دکل های فعال حفاری شرکت های نفتی آمریکا کاسته شد و تعداد این دکل ها با 2 واحد کاهش به 859 دکل رسید.

همچنین با وجود آنکه گزارش ماهیانه پایگاه تحقیقاتی «اس اند پی گلوبال پلاتس» نشان می دهد، عربستان در ماه ژوئیه به طور متوسط 10 میلیون و 630 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده که 240 هزار بشکه از تولید ماه ژوئن (خرداد-تیر) این کشور بیشتر است، رویترز به نقل از 2 منبع خبری در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد، تولید نفت عربستان ماه گذشته 10 میلیون و 290 هزار بشکه در روز بوده است که حدود 200 هزار بشکه در روز نسبت به ماه گذشته کاهش دارد.

قیمت تحویل فوری نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 02:05 بامداد امروز در بازار لندن به 73 دلار و 68 سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته 47 سنت یا 0.6 درصد افزایش داشت.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در معاملات آتی صبح امروز بازار نایمکس این کشور با 37 سنت یا 0.5 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به 68 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید.

روسیه، عربستان و آمریکا اکنون هر سه 10 تا 11 میلیون بکه در روز نفت تولید و روی هم حدود یک سوم نیاز جهان به نفت را تامین می کنند.

به گزارش ایرنا، 15 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، کنگو، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه خروج کشورش از توافق برجام را اعلام کرد، خزانه داری این کشور نیز اعلام کرد که تحریم های لغو شده علیه ایران را در دو بازه زمانی 90 و 180 روزه بار دیگر اعمال می کند؛ موعد سه ماهه خزانه داری آمریکا امروز (15 مرداد) فرا رسیده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.