بیش از 69 هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

بیش از 69 هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بیش از 69 هزار و 400 نفر زائر ایرانی تا پایان 19 مرداد ماه جاری برای انجام حج تمتع، عازم سرزمین وحی شدند.

 

 به گزارش دیوان اقصتاد،سید محمود رضوی  در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون با انجام 254 پرواز رفت شامل 154 پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) و 100 پرواز هواپیمایی سعودی، انتقال زائران ایرانی به عربستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در بیست و چهارمین روز عملیات رفت حج تمتع امسال، در مجموع از 17 فرودگاه کشور 254 پرواز انجام شده است و امروز (شنبه) نیز زائران ایرانی از دو فرودگاه بیرجند و گرگان منتقل می شوند.

رضوی بیان کرد: از 27 تیر تا 19 مرداد ماه جاری بیش از 42 هزار زائر ایرانی به مدینه اعزام شدند و با پایان پروازهای فرودگاه مدینه، از امروز تمام پروازهای هشت فرودگاه به مقصد جده انجام می شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: عملیات رفت حج تمتع روز 24 مرداد پایان می یابد و یک پرواز نیز در روز 25 مرداد ماه انجام می شود.

رضوی گفت: شرکت هواپیمایی سعودی امسال از هشت فرودگاه ارومیه، تبریز، زاهدان، زنجان، ساری، کرمانشاه، گرگان، مشهد نسبت به جابجایی زائران ایرانی اقدام می کند و ایران ایر نیز از 11 فرودگاه زائران ایرانی را به عربستان منتقل می کند.

این مقام مسئول در شرکت فرودگاه های کشور اظهار داشت: طبق برنامه، زائران استان های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی و کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم عربستان می شوند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین گفت: عملیات بازگشت حجاج ایرانی از سوم شهریورماه از فرودگاه جده آغاز می شود و تا بیست و چهارم این ماه ادامه دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.