شروط تاثیرگذاری بسته جدید ارزی

شروط تاثیرگذاری بسته جدید ارزی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی می گوید بسته ارزی بانک مرکزی در صورت مدیریت عرضه و تقاضا موثر خواهد بود.

به گزارش دیوان اقتصاد از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به بسته ارزی جدید بانک مرکزی، اظهار داشت: به نظر می رسد بسته جدید بانک مرکزی موثر باشد با این حال لازم است که طرف عرضه کامل باز شود و عرضه به راحتی صورت گیرد؛ اما از سوی دیگر باید طرف تقاضا مدیریت شود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، ادامه داد: اگر بخش تقاضا آزاد باشد حتما به مشکل می خوریم برای مدیریت بخش تقاضا باید ثبت سفارش ها کنترل شود تا اجناسی که در داخل با کیفیت تولید می شود در راستای حمایت از تولید داخل وارد کشور نشود.
نماینده مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست ارزی می تواند موثر باشد، بیان داشت: یکی از نکاتی که باعث موثر بودن بسته ارزی می شود، تزریق ارز صادرکنندگان به خصوص صادرکنندگان دولتی، پتروشیمی ها و نفت به بازار ثانویه است، اگر چنین اتفاقی رخ دهد مشکلات ارزی چند ماه گذشته کشور برطرف می شود.
مجلس مخالف ارز ۴ هزار و ۲۰۰تومانی بود
وی با بیان اینکه مجلس مخالف ارز ۴ هزار و ۲۰۰تومانی بود، گفت: از زمانی که ارز دولتی مطرح شد و صدای مخالفت مجلس به گوش دولتی ها نرسید، ۳۲ میلیارد دلار ثبت سفارش انجام و ۱۱ میلیارد دلار ارز تامین شد که از این مقدار واردات حدود ۳ میلیارد دلار کالای اساسی انجام شد، باقی کالاهای وارداتی در گروه های بعدی بود که دولت می توانست مانع ورود آن هابه کشور شود.
امیرآبادی با تاکید براینکه واردات کالاهای غیر ضروری ضربه مهلکی به بازار ارز زد عنوان کرد: امیدواریم که بسته ارزی جدید بتواند خوب عمل کند، دولتی ها برای این بسته از کارشناسان بسیاری کمک گرفتند، کاش زودتر این مشاوره ها دریافت می شد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به باز شدن صرافی ها بیان داشت: صرافی ها می توانند پاسخگوی نیازهای ارزی خرد و مسافرتی باشند نرخ ارز در صرافی ها درصد کمی بیشتر از بازار ثانویه خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.