بازگشت 4 میلیارد دلار اعتبار به خزانه

بازگشت 4 میلیارد دلار اعتبار به خزانه

دوشنبه, اوت 13, 2018 - 13:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 95، چهار میلیارد دلار اعتبار ارزی و 13 هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی از محل تخلف دستگاه های اجرایی به خزانه و حساب های دولتی بازگشت داده شده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،عادل آذر در گفت و گو با ایرنا افزود: در بخش ریالی بیش از دو سوم و در بخش ارزی تمامی وجوه شناسایی شده از طریق اقدامات پیشگیرانه و هشدار به دستگاه های اجرایی پیش از وقوع تخلف به خزانه یا حساب های دولتی واریز شده است.

وی تاکید کرد: یک سوم وجوه در بخش ریالی منجر به تشکیل پرونده شده است که به علت توجه نکردن برخی مدیران دستگاه های اجرایی به هشدارهای دیوان محاسبات یا تشخیص مدیر و داشتن دلایلی برای دفاع از اقدام خود به تخلف منجر شده یا اینکه در مراحل بعدی رسیدگی شناسایی شده است.

رئیس دیوان محاسبات یادآور شد: در این راستا یک هزار پرونده تخلف از دستگاه های اجرایی جمع بندی و به دادسرای این دیوان ارجاع شده است.

آذر گفت: در بحث اقدامات پیشگیرانه که راهبرد اصلی دیوان است، علائم تخلف پیش از بروز آن به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای مدیران و دستگاه های اجرایی و همچنین عدم امکان برگشت منابع به خزانه، به مدیران هشدار داده می شود.

وی در خصوص اینکه این میزان وجوه بازگشت داده شده به خزانه تنها تخلف بوده یا بحث اختلاس و تصرف در بیت المال مطرح است، اضافه کرد: در زمینه یک سوم بخش ریالی وجوه شناسایی شده، فرآینده 9 ماهه بررسی در حال طی شدن است و تا تکمیل نهایی امکان اظهار نظر در این باره وجود ندارد.

وی یادآور شد: حسابرس های سازمان دیوان محاسبات تشخیص تخلف داده اند و نه جرم و تا زمانیکه فرآیند 9 ماهه طی نشود امکان اینکه مشخص شود این تخلفات تنها انحراف از قانون و جابجایی اعتبار بوده یا جرم، اختلاس و تصرف در بیت المال، وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تصرف در بیت المال جرم است و افراد خاطی از طریق دیوان محاسبات برای اعمال تنبیهات متناسب با جرم به قوه قضاییه معرفی می شوند اما بین جرم و تخلف تفاوت بسیاری وجود دارد و بخش عمده ای از تخلفات پیگرد اداری دارد و نه قضایی.

رئیس دیوان محاسبات کشور روز گذشته با هدف انجام ماموریت نظارتی مرتبط با بودجه سال های 96 و 97 و بررسی چالش های بخش نظارتی به استان ایلام سفر کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.