ستادهای اقتصادی باید در محله ها مستقر شوند

ستادهای اقتصادی باید در محله ها مستقر شوند

سه‌شنبه, اوت 14, 2018 - 08:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نایب رییس مجلس، گفت:در حال حاضر کشورهای همسایه ایران ارز خود را به ریال تبدیل کرده و محصولاتی همانند برنج، روغن و شکر را با قیمت بسیار ارزان از کشور خارج می کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد،مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم، گفت: در حال حاضر باید جنگ اقتصادی اعلام شود و ستادهای جنگ اقتصادی باید در تمام استان ها، شهرستان ها و محله ها مستقر شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکا با تمام قوا به دنبال زمین زدن ایران است، افزود: این ستاد باید سیاستگذاری های لازم را انجام دهد و این سیاست ها در داخل هر استان، شهرستان، محله و روستا ابلاغ شده و در هر حوزه این سیاست ها اجرایی شود.
کشورهای همسایه ارز خود را به ریال تبدیل کرده و برنج و شکر خارج می کنند
وی با اشاره به گرانی ارز در داخل کشور، ادامه داد: در حال حاضر کشورهای همسایه ایران ارز خود را به ریال تبدیل کرده و محصولاتی همانند برنج، روغن و شکر را با قیمت بسیار ارزان از کشور خارج می کنند که اگر جلوی خروج این کالاها گرفته نشود و مدیریت لازم در این بخش صورت نگیرد حتی اگر احتکاری ایجاد نشود با کمبود مواد غذایی در داخل کشور مواجه می شویم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای هر یک از کشورهای همسایه مرزی ایران مقرون به صرفه است که مواد غذایی و نیازهای اولیه مردم را از ایران خارج کنند، یادآور شد: حتی اگر با این اقدامات گرانی کالاهای اساسی رخ ندهد کشور با کمبود مواد غذایی مواجه می شود که در این راستا ستاد مبارزه با مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم باید به صورت استانی، شهرستانی و محله ای شکل بگیرد.
اگر تولیدکنندگان و صنوف نباشند مملکت فلج می شود
وی افزود: این ستاد باید براساس نیازهای مردم و با همکاری صنوف و تولیدکنندگان در هر محله شکل بگیرد چرا که اگر تولیدکنندگان و صنوف در کشور وجود نداشته باشند مملکت فلج می شود.
صنوف و تولیدکنندگان نباید از وضعیت فعلی سوءاستفاده کنند
پزشکیان با بیان اینکه صنوف و تولیدکنندگان نباید از وضعیت فعلی سوءاستفاده کنند، ادامه داد: سیستم باید مراقبت کند که کالایی که تولید می شود به دست مردم در محله های مختلف برسد و در هر مرحله براساس نیاز کالاها وارد شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید هر فردی حق داشته باشد که 10 کیسه برنج خریداری و در منزل مسکونی ذخیره کند با این تصور که ممکن است در آینده این کالا گران شود اما هر آنچه که مورد نیاز است باید به راحتی در بازار پیدا شود و سیستم داده می تواند در این بخش کمک شایانی به مسئولان کند./




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.