80 هزار نفر زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

80 هزار نفر زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: حدود 80 هزار نفر زائر ایرانی تا پایان روز 22 مرداد ماه برای انجام اعمال حج تمتع، عازم مدینه منوره و مکه مکرمه شدند.

 

   به گزارش دیوان اقتصاد،سید محمود رضوی  در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون با انجام 293 پرواز رفت، شامل 177 پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) و 116 پرواز هواپیمایی سعودی، انتقال زائران ایرانی به عربستان انجام شد.

وی افزود: عملیات رفت زائران ایرانی چهارشنبه شب ( 24 مرداد ماه) به پایان می رسد و با انجام آخرین پرواز از فرودگاه امام ( ره) به مقصد جده در مجموع 85 هزار نفر زائر ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع وارد سرزمین وحی می شوند.

به گفته این مقام مسئول در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، اکنون عملیات رفت زائران ایرانی از 15 فرودگاه کشور به پایان رسیده و چهار فرودگاه امام ، بیرجند، گرگان و تبریز همچنان در این زمینه فعالیت دارند.

رضوی گفت: پروازهای فرودگاه مدینه از 19 مرداد ماه پایان یافت و اکنون تمامی پروازهای زائران ایرانی به مقصد فرودگاه جده انجام می شود.

وی یادآورشد: طبق برنامه شرکت هواپیمایی سعودی امسال از هشت فرودگاه ارومیه، تبریز، زاهدان، زنجان، ساری، کرمانشاه، گرگان، مشهد نسبت به جابجایی زائران ایرانی اقدام کرد و شرکت ایران ایر نیز از 11 فرودگاه زائران ایرانی را به عربستان انتقال داد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: عملیات بازگشت حجاج ایرانی از سوم شهریورماه از فرودگاه جده آغاز و تا بیست و چهارم این ماه ادامه دارد.

امسال حدود 85 هزار نفر زائر ایرانی در مناسک حج ابراهیمی حضور دارند و کار انتقال آنها از 19 فرودگاه کشور به اجرا گذاشته شد .

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در فروردین ماه امسال اعلام کرد: بر اساس مصوبه طائف و به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت کشورهای مسلمان یکهزار نفر سهمیه حج در نظر گرفته شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.