بهای طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت

بهای طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت

بهای طلا در بازارهای جهانی که در پایان معاملات دیروز (دوشنبه) به کف قیمت 18 ماهه رسیده بود، صبح روز سه شنبه به دلیل افزایش خرید سرمایه گذاران افزایش داشت.

 

   به گزارش دیوان اقتصاد به نقل ازایرنا ، کاهش چشمگیر قیمت طلا، برخی سرمایه گذاران را به خرید این فلز گرانبها ترغیب کرد.

کاهش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی نیز به افزایش صبح امروز بهای طلا کمک کرد.

قیمت آنی یا تحویل فوری طلا در ساعت 3:41 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.2 درصد افزایش نسبت به دیروز به یک هزار و 195 دلار و 77 سنت در هر اونس رسید.

همچنین هر اونس طلا دیروز در این بازار به قیمت یک هزار و 191 دلار و 35 سنت معامله شد که کمترین ارزش از 30 ژانویه 2017 (11 بهمن 1395) است.

بهای آتی طلا در بازار کامکس آمریکا نیز در ساعت یاد شده با 0.3 درصد افزایش نسبت به دیروز به یک هزار و 202 دلار در هر اونس رسید.

«پیتر فانگ» رئیس بخش معاملات طلا در شرکت خرید و فروش فلزات قیمتی « وینگ فانگ» هنگ کنگ گفت: علاوه بر افزایش خرید نقدی طلا به دلیل کاهش قابل توجه قیمت، برخی سرمایه گذارانی که تازه دارایی طلای خود را فروخته بودند نیز با مشاهده افزایش قیمت، باردیگر اقدام به خرید طلا کردند تا زیان خود را محدود نمایند.

وی افزود: قیمت طلا افزایش چشمگیر نخواهد داشت، زیرا با وجود کاهش نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای اصلی، هنوز هم دلار مورد توجه است.

شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در مقابل سایر ارزهای اصلی اندازه می گیرد در ساعت یاد شده با 0.1 درصد کاهش نسبت به دیروز به 96.302 رسید.

به گزارش ایرنا، معمولا شاخص دلار و قیمت کالاهایی مانند طلا که به طور سنتی با این ارز قیمت گذاری می شوند، در جهت عکس یکدیگر حرکت می کنند.

هنگام کاهش شاخص دلار، قدرت خرید خریدارانی که واحد پولی کشور آنها غیر از دلار است، بالا می رود و می توانند مقدار بیشتری از این کالاها را خریداری کنند و افزایش تقاضای این کالاها نیز موجب افزایش قیمت آنها می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.