چند نرخی بودن دلار عامل سکه ۴ میلیونی نیست

چند نرخی بودن دلار عامل سکه ۴ میلیونی نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید چند نرخی شدن ارز تاثیری بر گرانی سکه ندارد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،منصور مرادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه سکه از مرز 4 میلیون تومان عبور کرد، اظهار داشت: بعید به نظر می رسد که چند نرخی شدن ارز بر افزایش قیمت سکه تاثیر گذاشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در حال حاضر شرایط کشور به نحوی است که کنترل نرخ ارز از اختیار دولت خارج  و بازار تعیین کننده قیمت سکه و ارز شده است.

نماینده مردم مریوان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت نمی تواند بازار را کنترل کند، بیان داشت: مسائل داخلی و شرایط بین المللی دست به دست هم داده است که بازار اقتصادی ایران ملتهب شود و به دنبال آن قیمت سکه و نرخ ارز از تعادل عرضه و تقاضا خارج شود.

افزایش قیمت سکه

 ویدر رابطه با  عبور  سکه  از مرز 4میلیون تومان  گفت: اکنون بازار تعیین کننده قیمت ها است و متاسفانه با افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت و تقاضا نیستیم، در واقع دارندگان سکه قیمت بازار را تعیین می کنند و نرخ را  به 4 میلیون تومان افزایش داده اند.

مرادی ، با اشاره به نرخ دلار در بازار آزاد، بیان داشت: با وجود سیاست های ارزی جدید بانک مرکزی، این روزها شاهد نرخ های 11 هزار  تا 12 هزار تومانی دلار هستیم، این نرخ ها نشان می دهد که عملا کنترل بازار از دست دولت خارج شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازار در اختیار کسانی است که ارقام نجومی سکه و ارز دارند و با کاهش و افزایش ترزیق آنها در بازار به خوبی می توانند بر نرخ ها تاثیر بگذارند./




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.