دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری صنعتی در گرجستان

دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری صنعتی در گرجستان

جمعه, اوت 17, 2018 - 14:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سفیر گرجستان در ایران با اشاره به تعرفه صفر واردات کالاهای گرجستان به چین و اتحادیه اروپا گفت: ایرانیان با سرمایه‌گذاری صنعتی در گرجستان می‌توانند از بازارهای صادراتی اتحادیه اروپا و چین با تعرفه صفر بهره‌مند شوند.

به گزارش دیوان اقتصادایوسب چاخواشویلی در گفت‌وگو با فارس در مورد روابط تجاری ایران و گرجستان گفت: کشور گرجستان به فکر صنعتی شدن است، بنابراین از سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله ذوب آهن و داروسازی استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به افتتاح کارگزاری ایران و گرجستان، افزود: حکومت گرجستان تشخیص می‌دهد که به چه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و در چه بخش‌هایی نیاز دارد و این نهاد می‌تواند مشورت‌های لازم در رابطه با سرمایه‌گذاری ایرانیان را در گرجستان را ارائه کند.

سفیر گرجستان در ایران با اشاره به اینکه تعرفه واردات کالاهای گرجستان به اتحادیه اروپا و چین صفر است، اظهار داشت: این موضوع فرصت بهره‌مندی برای صادرات به یک بازار 2 میلیون نفری را برای ایران فراهم می‌آورد، تا از طریق سرمایه‌گذاری در گرجستان و تولید در این کشور کالاهایی با گواهی مبدا گرجستان تولید کند و این کالاها را به بازارهای اتحادیه اروپا و چین صادر کند.

چاخواشویلی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها مشکلی برای برقراری این روابط تجاری به وجود می‌آورد؟ گفت: فعلا خیر، آخرین نتایج هنوز به دست نیامده است. اتحادیه اروپا از قرارداد بیرون نمی‌آید و چین هم بیرون نمی‌آید و ما هم براساس آخرین نتایج تصمیم گیری می‌کنیم، اما اگر تصمیم به دعوت از سرمایه‌گذاری گرفتیم، دیگر نهایی می‌شود و خودداری نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران تغییر کند، آن وقت شما هم تابع سیاست‌های آمریکا در مراودات با ایران هستید، گفت: فعلا نمی‌توانم به این سوال پاسخ بدهم ، در نهایت 6 ماه دیگر مشخص می‌شود. فعلا همه چیز سرجایش هست و ما هم با ایران تجارت انجام می‌دهیم، ضمن اینکه اتحادیه اروپا هم در قرارداد برجام مانده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذاران گرجستان تمایلی به سرمایه‌گذاری در ایران دارند، گفت: با توجه به اینکه تجار ایرانی کمتر مسلط به زبان هستند و از قوانین داخلی ایران کمتر اطلاع دارند، بعید می‌دانم تجار گرجستان برای سرمایه‌گذرای به ایران بیایند و ترجیح می‌دهند، با تجار ایرانی در گرجستان همکاری داشته باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.