تفکیک حساب‌های معاملات بیمه‌های زندگی

تفکیک حساب‌های معاملات بیمه‌های زندگی

دومين گردهمايي «مديران بيمه‌هاي زندگي شرکت‌هاي بيمه» با موضوع «تفکيک حسابهاي معاملات بيمه‌هاي زندگي از ساير حسابها» در بيمه مرکزي برگزار شد.

 

 به گزارش دیوان اقتصاد، در اين جلسه، مجيد تقي لو ، مديرکل نظارت بر بيمه‌هاي زندگي بيمه مرکزي ، الزامات مقرراتي و چگونگي «تفکيک حسابهاي معاملات بيمه‌هاي زندگي» را تشريح کرد. وي گفت: ماهيت حسابهاي مرتبط با بيمه‌هاي زندگي با ساير رشته‌ها متفاوت است چرا که تعهدات اين رشته بيمه‌اي با ديگر رشته‌ها فرق مي‌کند و اين موضوع ايجاب مي‌کند که معاملات و حسابهاي مربوط با اين رشته از ساير رشته‌ها منفک شود.

مدير کل نظارت بر بيمه‌هاي زندگي اضافه کرد: تفکيک حسابهاي مربوط به بيمه زندگي مستلزم هماهنگي، درک و ايجاد زبان مشترک بين سه بخش فني، مالي و فناوري اطلاعات در شرکتهاي بيمه بوده و اگر اين درک و زبان مشترک بين اين سه بخش شکل نگيرد اين هدف حاصل نخواهد شد.

 در ادامه علي فرزين، مدير بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري شرکت بيمه البرز، تجربه بيمه البرز را در زمينه پياده سازي تفکيک حسابهاي زندگي از غيرزندگي و تغييرات سيستم حسابداري و سيستم کدينگ شرکت تشريح کرد و حاضران در جلسه به بحث و بررسي درباره اين موضوع پرداختند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.