هدایت منابع ارزی مردم از منازل به بانک‌ها

هدایت منابع ارزی مردم از منازل به بانک‌ها

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر لزوم جلب اعتماد مردم از سوی بانک ها، گفت: با اجرای طرح سپرده گذاری ارزی، به طور حتم منابع ارزی مردم از منازل به سمت بانک ها هدایت خواهد شد.

به گزارش دیوان اقتصاد.مرتضی اکبری در گفتگو با ایبِنا درباره سپرده‌گذاری ارزی و پیش‌بینی استقبال مردم از این طرح، اظهار داشت: قطعا این طرح اقدام بسیار خوبی است که البته تاکنون اجرایی نشده و لازمه اصلی آن رفع بی اعتمادی مردم به سپرده گذاری ارزی و سیستم بانکی در کشور است.
وی افزود: البته این موضوع به تجربه قبلی سپرده گذاری ارزی در سیستم بانکی در سال های گذشته ارتباط دارد که برخی بانک ها به خوبی تعهدات ارزی خود را عملی نکردند، در صورتی که اگر به این تعهدات به خوبی عمل شده بود، اکنون اعتماد مردم به سیستم بانکی بیشتر بود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، افزود: سپرده گذاری ارزی باید به هر نحو ممکن، اجرایی شود زیرا باید در شرایط فعلی پول های مردم از منازل آنها به سمت بانک ها هدایت شود. اکبری در ادامه تاکید کرد: اگر این طرح عملی شود، موفقیت سیستم بانکی در جلب اعتماد مردم موضوع قابل اهمیتی است که نباید از آن غافل بود، البته جلب اعتماد مردم در کوتاه مدت عملی نیست و نیازمند اقدامات بلندمدت است.
وی درباره نرخ سودهای اعلام شده برای این حساب ها، اظهار داشت: اگر در شرایط عادی قرار داشتیم، نرخ سودهای اعلام شده برای این حساب ها منطقی بود اما در شرایط فعلی نرخ های اعلام شده جذابیت لازم را ندارد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: بانک ها باید این اعتماد را به مردم بدهند که به هر میزان پول نقد یا حواله ارزی که در اختیار سیستم بانکی قرار دهند، به محض درخواست آنها و به هر شکلی که تمایل دارند، به آنها بازخواهد گشت.
اکبری درباره استقبال مردم از این طرح، پیش بینی کرد: بانک ها باید برای جذب این سپرده ها در شرایط فعلی هم در جهت جلب اعتماد مردم اقدام کنند و هم فعالیت آنها نباید به گونه ای باشد که دوباره اعتماد مردم کاهش یابد.
وی درباره استقبال ایرانیان مقیم خارج از کشور و سپرده گذاری ارزی در ایران، گفت: برای ایرانیان مقیم خارج از ایران برخی نگرانی هایی خاص و متفاوت از مردم داخل کشور وجود دارد و همچنین نرخ سود تعیین شده تفاوت چشمگیری با نرخ سود بانک های خارجی ندارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.