وصول ۳۶.۶ هزار میلیارد تومان مالیات

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبرداد:

وصول ۳۶.۶ هزار میلیارد تومان مالیات

سه‌شنبه, سپتامبر 11, 2018 - 12:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که در ۵ ماه امسال ۳۶.۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیات وصول شد، گفت: برگ تشخیص برای ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی صادر شد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس ، سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، امروز در محل سازمان و در نشست خبری با بیان این که در ۵ ماه امسال ۳۶.۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیات وصول شد، گفت: برگ تشخیص برای ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی صادر شد.

وی افزود: در 5 ماهه امسال 36 هزار و 600 میلیارد درآمد وصول شد و 8500 میلیارد تومان عوارض پرداخت شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: از ابتدای شروع طرح تحول سلامت 14 هزار و 400 میلیارد تومان و در ۵ ماه امسال 2200 میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در 5 ماه امسال 1200 میلیارد عوارض به شهرداری تهران دادیم.

به گفته وی، در راستای مبارزه با شرکت‌ها و فاکتورهای صوری در یک استان 3000 میلیارد تومان برگ تشخیص صادر شد، یک سبزی فروش شناسنامه خود را در ازای مبلغ با سه میلیون در اختیار سودجویان قرار داد تا با آن واردات صورت گیرد. یک لحاف دوز 30 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد.

تقوی‌نژاد همچنین گفت: فردی را شناسایی کردیم که 880 میلیارد تومان سپرده داشت و نیز یک مودی واقعی را شناسایی کردیم و 220 میلیارد تومان برگ تشخیص صادر شد.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، 4 میلیون و 863 هزار و 113 اظهار نامه الکترونیکی در خرداد و تیر گرفته شد. با بررسی 6 هزار تراکنش بالای 5 میلیارد تومان 12 هزار میلیارد فرار مالیاتی شناسایی شد.

تقوی‌نژاد افزود: 4 هزار میلیارد اصل و جریمه مالیاتی 205 شرکت پتروشیمی فعال در بورس کالا از محل معافیت صادراتی در مناطق آزاد و ویژه اخذ شد.

تقوی نژاد همچنین گفت: تا 25 سکه خرید و فروش شده معاف از مالیات است، جدولی تهیه شده و در اختیار سران قوا برای تصویب است، بیش از هزار سکه خرید و فروش با نرخ 35 درصد مالیات تعلق گیرد. 830 میلیارد برای یک واردکننده خودرو مالیات تشخیص دادیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.