وزارت برق عراق: دنبال معافیت از تحریم های ضد ایرانی هستیم

وزارت برق عراق: دنبال معافیت از تحریم های ضد ایرانی هستیم

چهارشنبه, سپتامبر 12, 2018 - 14:37 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزارت برق عراق اعلام کرد که این وزارت تمام تلاش خود را می کند تا معافیت از تحریم های آمریکا علیه ایران در تبادل انرژی با جمهوری اسلامی را به دست آورد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، 'عبد الحمزه هادی' در گفتگو با روزنامه رسمی 'الصباح' گفت: توافقی میان ایران و عراق برای واردات 1200مگاوات برق وجود دارد اما در تابستان سال جاری سه خط از مجموع چهار خط از سوی ایران قطع شد و اکنون دو خط (یصره – خرمشهر) و (دالی – میرساد) 300 مگاوات برق به عراق می دهد.
عبود افزود: عراق همچنین با ایران برای واردات گاز به ایستگاه های تولید انرژی در مناطق میانی و جنوبی عراق به توافق رسیده است و اکنون واردات روزانه 750 میلیون مترمکعب ادامه دارد.
معاون وزارت برق عراق در ادامه گفت که این وزارت تمام تلاش خود را برای دریافت معافیت (در موضوع تبادل انرژی با ایران) از تحریم های آمریکا علیه ایران به کار می گیرد.
مقامات عراقی پیش تر بارها تاکید کرده اند که بدلیل همسایگی و اهمیت روابط اقتصادی دو کشور، تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را فقط در زمینه تبادل با دلار اجرا می کنند و در سایر حوزه ها روابط ادامه خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که کشورش برای تولید 11 هزار مگاوات با شرکت 'زیمنس' آلمان در شرف امضای قرارداد است.
وی گفت: این وزارتخانه از سال 2016 قراردادی با این شرکت برای توسعه و ارتقاء شبکه برق عراق امضا کرده است و اکنون دنبال همکاری با این شرکت برای افزایش تولید برق از طریق ایجاد نیروگاه های جدید و تعمیر و نگهداری نیروگاه هاست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.