تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی کشور

تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی کشور

تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی کشور
چهارشنبه, سپتامبر 12, 2018 - 16:21 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مرکز آمار ایران با انتشار تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی کشور از افت شدید ارزش افزوده واردات واسطه‌ای در ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، مرکز آمار ایران با انتشار تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی (کالایی) کشور اعلام کرد: آنچه که مسلم است واردات واسطه ای، سرمایه که نقش بسیار تعیین کننده در ارزش افزوده دارند در ماه های اخیر با افت شدید مواجه شده است. از طرف دیگر از سال ۱۳۹۰ تاکنون به طور متوسط نزدیک به ۸۰ درصد واردات به صورت واسطه ای و سرمایه ای بوده در حالی که مصرف نهایی فقط ۲۰ درصد از واردات را به خود اختصاص داده است.

تجارت در بخش های عمده اقتصادی - بخش کشاورزی، شکار و جنگلداری

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه به سال قبل از رشد مثبت ۲۶.۸۴ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۷) منفی ۲۴.۲۹ است. ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد ۶.۹۳ درصدی برخوردار است. همچنین درصد آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶ )مثبت ۷.۵۳ می باشد.

بخش شیلات

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار سال قبل از رشد مثبت ۴۷.۴۸ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶) منفی ۱۳.۴۹ است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد مثبت ۴۶.۹۹ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶ ) منفی ۱۰.۴۳ است.

بخش استخراج معدن

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل فصل مشابه سال قبل از رشد مثبت ۶.۲۳ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶ ) منفی ۴۶.۱۶ است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد مثبت ۳۶.۱۲ درصدی است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶ ) منفی ۱۳.۱۲ است.

بخش صنعت

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد مثبت ۱۸.۵۳ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۶) منفی ۶.۳۸ است.

ارزش دلاری محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد منفی ۸.۷۹ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۱۳۹۶) منفی ۳۰.۰۸ است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.