یک میلیارد دلار برای حفظ اشتغال موجود در نظر گرفته شد

یک میلیارد دلار برای حفظ اشتغال موجود در نظر گرفته شد

شنبه, سپتامبر 15, 2018 - 12:42 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان برنامه‌و بودجه با بیان اینکه روحیه خود را در مقابل تهدیدات خارجی از دست نداده وتحریمها را دور می‌زنیم گفت: یک میلیارد دلار به صورت ویژه برای حفظ اشتغال موجود در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت در مراسم رونمایی و امضا و مبادله تفاهمنامه برنامه اشتغالزای دولت که امروز در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد با اشاره به نوسانات اخیری که دربازارهای مختلف روی داده است، گفت:‌ تمام دوستان ما در بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز کمک می‌کنیم اما نمی‌توانیم در سایر موارد دست روی دست بگذاریم. بنابر این باید برای مقابله با تحریمهای خارجی بسته‌های حمایتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با وجود تحریمها 14 برنامه اشتغالزا ذیل تبصره 18 قانون بودجه را اجرایی خواهیم کردگفت‌: به هر حال تحریمها لطماتی را به صنعت کشور که بار اصلی اشتغال روی دوش آن است وارد خواهد کرد. به همین دلیل 5 بسته جبرانی و حمایت در سازمان برنامه و بودجه تهیه شده و در آینده بسیار نزدیک جزئیات این بسته‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه یکی از بسته‌ها در این طرح بسته حمایت از تولید است گفت: بخشی از بار اشتغال روی دوش واحدهای تولیدی است بنابر این باید برنامه‌هایی مرتبط با ایجاد فرصتهای شغلی ایجاد و از سوی دیگر بایستی جلوی ریزش نیروی کار فعلی را بگیریم که این موضوع نیاز به منابع خاص خود دارد.

نوبخت افزود: برهمین اساس با مجوزی که اخیرا از شورای هماهنگی اقتصادی و با تایید مقام معظم رهبری اخذ شده یک میلیارد دلار به صورت ویژه برای حفظ اشتغال موجود در نظر گرفته شد.

نوبخت با بیان اینکه در مجموع همکاهنگی‌های لازم برای مقابله با اثرات سوء‌ تحریم‌ها انجام شده است گفت: در 40 سال گذشته دشمنان آرزوی زمین‌گیر شدن نظام را اشتند این در حالی است که ما برای مقابله با تهدیدهای خارجی تحریمها را دور خواهیم زد و روحیه خود را در مقابل دشمنان از دست نخواهیم کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.