گسترش شبکه همیاری در استان‌ها

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت خبر داد؛

گسترش شبکه همیاری در استان‌ها

یک‌شنبه, سپتامبر 16, 2018 - 10:18 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نشست توجيهي مديران بانک قرض الحسنه رسالت استان‌هاي مازندران،گيلان،گلستان و سمنان به ميزباني مازندران در ساري برگزار شد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در اين نشست گفت:با توجه به وضعيت اقتصادي کشور ما نيز بايد به رسالت خود در حوزه اقتصادمقاومتي جامه عمل بپوشانيم.

محمدحسين حسين زاده با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص جنگ اقتصادي و مولفه‌هاي برون رفت از آن، افزود: در اين وضعيت، چگونگي اوضاع و شرايط کاملا مشخص است و پرهيز از جوسازي در شرايط فعلي مهم و مورد تاکيد است.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي بانک قرض الحسنه رسالت در اين شرايط اقتصادي اظهارداشت: ماموريت بانک بر مبناي کارآفريني است تا با همياري اجتماعي، قرض الحسنه شرعي و اجتماعي را پياده کنيم.

حسين زاده، همياري اجتماعي را ساختار اصلي بانک قرض الحسنه رسالت عنوان کرد و گفت: در شهرهاي بزرگ و مراکز برجسته استاني و شهري سرويس دهي متکي بر همياري اجتماعي اجرايي خواهد شد وبا فعال سازي اصناف در مراکز استان‌ها بايد شبکه‌هاي همياري را گسترش داد.

مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت بيان کرد: در نزديکي مراکز شهري و روستايي مازندران و در شهرهاي کوچک و روستاها در زمينه دامپروري،کشاورزي و ...فعالان کارآفريني وجود دارند که مي‌توانند در شبکه‌هاي همياري جذب شوند.

وي با تاکيد بر اتخاذ رفتارهاي خاص براي ايجاد شبکه‌هاي اجتماعي شهري در اصناف و تاکسي و ...گفت: برآورد جمعيتي شاغل فعال در حوزه مسافربري شهري و يا پيک موتوري و اصناف لازم است و هنوز حرکات منسجمي‌در اين زمينه انجام نشده است. حسين زاده پيشروي در اقتصاد صنعتي را خواستار شد و افزود: با توجه به اينکه سازمان‌ها متمرکز هستند، مي‌توان با ارتباط مستقيم بانکدار اجتماعي و کانون همياري اجتماعي فعاليت آنها را دنبال کرد. وي تمرکز گرايي بر مبناي فعال سازي کانون‌هاي اجتماعي ويژه هر ناحيه استان در مازندران را خواستار شد.

حسين زاده شکوفايي و توسعه روستاها را ملاک برنامه عملياتي عنوان کرد و گفت: مشخص شدن سازوکار‌ها درحوزه کانون‌ها و گرايش‌ها با تعاريف درست اهميت دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.