حضور منتخب مصری در فرصت تحقیقاتی برگزیده جایزه مصطفی(ص)

توسط بنیاد مصطفی(ص) در حال برگزاری است

حضور منتخب مصری در فرصت تحقیقاتی برگزیده جایزه مصطفی(ص)

یک‌شنبه, سپتامبر 16, 2018 - 12:38 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با همکاری آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور، فرصت تحقیقاتی برای دانشجویان جهان اسلام فراهم کرده که می‌توانند در کنار دانشمندان برجسته جهان اسلام تحقیقات علمی خود را انجام دهند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، نخستین دوره فرصت تحقیقاتی دانشجویان جهان اسلام با همکاری مشترک بنیاد مصطفی(ص) و آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور برگزار شد. این فرصت تحقیقاتی به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان جهان اسلام و ایجاد فرصت‌هایی برای کسب تجربه‌ای جدید با استفاده از ظرفیت‌های علمی جهان اسلام، به سرپرستی پروفسور جکی یینگ؛ برگزیده نخستین دوره جایزه مصطفی(ص) فراهم شد.

این فرصت تحقیقاتی که از  ماه ژوئن تا آگوست 2018 برگزار شد، طی دو مرحله داوری و براساس شاخص‌های علمی و سوابق تحصیلی و تحقیقاتی متقاضیان، منتخب نهایی خود را انتخاب کرد.

براین اساس، در مرحله نخست داوری، بخش علمی بنیاد مصطفی(ص)  آثار ارسالی دانشجویان را بررسی کرده که 16 اثر از آن‌ها به مرحله دوم راه پیدا کردند.

آزمایشگاه نانوزیستی(NBL) به سرپرستی پروفسور جکی یینگ مرحله دوم داوری را انجام داد که پس از مصاحبه با متقاضیان، در نهایت یک نفر از کشور مصر توانست به این فرصت تحقیقاتی راه پیدا کند.

منتخب این دوره از فرصت تحقیقاتی عصام رضوان حلمی بریقع؛ دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی فناوری نانو در شهر علم و فناوری زویل مصر است. او برای حضور در این فرصت تحقیقاتی که از مرداد تا مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت، به کشور سنگاپور اعزام شده است.

دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد زیر 24 سال مسلط به زبان انگلیسی که در رشته‌های مرتبط با " روش‌های جدید ذخیره سازی انرژی، اندام تراشه‌ها و میکرو تراشه‌ها، سنسورهای هوشمند در آلودگی‌های محیط زیستی و صنایع غذایی، کیت‌های تشخیص قابل حمل برای بیماری‌های واگیردار و پاتوژن‌های غذای، مواد زیست سازگار برای کشت سلول و استفاده در موارد پزشکی و ابزار دقیق در حوزه انتقال دارو" فعالیت  داشتند، می‌توانستند با ارسال رزومه علمی خود در این دوره شرکت کنند.

به منظور شرکت در این فرصت تحقیقاتی 2 ماهه، بالغ بر 800 دانشجو از کشورهایی چون پاکستان، عراق، مراکش، لبنان، مصر، الجزایر، صربستان فلسطین، یمن، سودان، مجارستان ،اندونزی، چین، بنگلادش، ترکیه، افغانستان، میانمار، و ایران در فرصت تحقیقاتی شرکت کردند.

گفتنی است، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)  قصد دارد با همکاری برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) و دانشمندان برجسته جهان اسلام این فرصت تحقیقاتی را در دوره‌های آتی نیز برگزار کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.