دولت سالانه 200 هزار مسکن مهر به متقاضیان واگذار کرده است

دولت سالانه 200 هزار مسکن مهر به متقاضیان واگذار کرده است

دوشنبه, سپتامبر 17, 2018 - 07:57 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت تدبیر و امید افزون بر یک میلیون و 25 هزار واحد مسکن مهر در کشور به متقاضیان تحویل داده که بیانگر این است که در پنج سال فعالیت این دولت به طور میانگین سالانه 200 هزار واحد مسکونی به مردم واگذار شده که آمار قابل توجهی است.

به گزارش دیوان اقتصاد از ایرنا احمد اصغری مهرآبادی، یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های مسکن مهر شهر جدید صدرا شیراز در جمع خبرنگاران، افزود: هم اکنون نیز عملیات ساخت 280 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: از مجموع طرح های مسکن مهر کشور که از سال 86 عملیات ساخت آن آغاز شد، احداث 2 میلیون واحد آن به انجام رسیده است.
اصغری مهر آبادی اظهار داشت: باقی مانده واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور حدود 150 هزار واحد است که این تعداد دارای مشکلاتی مانند، نبود متقاضی، مسایل بانکی و وجود برخی از مشکلات برای تحویل پروژه است که روند اجرای کار را کُند کرده است.
وی اضافه کرد: افزون بر 280 هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده اما به دلیل نبود خدمات زیربنایی و عدم تامین خدمات روبنایی که بر عهده دستگاه های متولی است، عملا قادر به تحویل آنها نیستیم.

** 23 هزار واحد مسکن مهر در صدرا واگذار شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور هم در این بازدید به خبرنگاران، گفت: از 24 هزار واحد مسکن مهری که در شهر جدید صدرا عملیات ساخت آن شروع شد، تا کنون 23 هزار واحد آن به متقاضیان تحویل داده شده است.
حبیب اله طاهرخانی افزود: طرح های باقی مانده مسکن مهر در شهر جدید صدرا از جمله پروژه های مشکل دار بوده که حدود 2سال توقف عملیات عمرانی داشته و در اواخر سال 96 مجددا فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر به دلیل اینکه تعداد زیادی از متقاضیان، آورده خود را تکمیل نکرده اند، زمان تحویل این پروژه به تعویق افتاده است.
وی، در مورد بازدید از طرح مسکن مهر بناسازان رمضان شهر جدید صدرا نیز گفت: در بازدید امروز (یکشنبه) تصمیم های خوبی اتخاذ شد و در مورد تامین منابع مالی و زمانبندی پیشرفت کار، برنامه ریزی هایی صورت گرفت.

**بخشی از نیاز مالی مسکن مهر صدرا تامین می شود
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا هم در این بازدید با اشاره به تعیین تکلیف و تامین بودجه باقی مانده طرح های مسکن مهر این شهر اظهار داشت: با حضور معاون وزیر راه و شهر سازی از طرح بناسازان رمضان که تنها پروژه مسکن مهر باقی مانده این شهر است بازدید به عمل آمد و مقرر شد، پیمانکار با همین روند به کار خود ادامه دهد تا در اواخر سال 97 بتوان بخش عمده ای از ناحیه غربی این پروژه را به مرحله افتتاح رساند.
خلیل حاجی پور افزود: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در این بازدید برای تامین بخشی از نیازهای مالی این پروژه از یارانه های مسکن مهر، قول مساعد داد و مابقی کسری این پروژه نیز در قالب کمک به محوطه سازی از منابع داخلی شرکت عمران تامین خواهد شد.
حاجی پور بیان کرد: با وجود گرانی های اخیر، برای رفاه حال متقاضیان و اینکه ناگزیر به تحمل فشار مضاعف نباشند، طرح بناسازان رمضان در حال حاضر افزایش قیمتی در خصوص این واحدها نخواهند داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.