امارات برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر به خریداران خانه اقامت می‌دهد

امارات برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر به خریداران خانه اقامت می‌دهد

دوشنبه, سپتامبر 17, 2018 - 14:07 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دولت امارات با اعطای اقامت به بازنشستگانی که بیش از نیم میلیون دلار در بخش مسکن این کشور سرمایه‌گذاری کنند، موافقت کرد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا ، طبق قوانین فعلی اتباع خارجی هنگامی که به سن بازنشستگی ( ۶۰ سال برای مردان و ۶۵ سال برای زنان) برسند باید امارات را ترک کنند اما قوانین جدید با هدف حمایت از بخش مسکن این استثنا را در نظر گرفته و قرار است در ابوظبی و دبی اجرایی شود.

موسسه رتبه‌بندی " اس اند پی" به مسئولان اماراتی هشدار داده که به دلیل تنش‌های ژئوپلتیکی و مالیات بر ارزش افزوده، ممکن است بخش مسکن در این کشور طی ۲ سال آینده وارد رکود شود و رشد منفی را تجربه کند.

به گفته مطبوعات اماراتی از سال ۲۰۱۹ برای بازنشستگانی که در بخش مسکن امارات ۲ میلیون درهم ( ۵۴۵ هزار دلار) سرمایه‌گذاری کنند ویزای بلند مدت صادر خواهد شد. این ویزا برای آن دسته از بازنشستگانی که درآمد بالای ۲۰ هزار درهم در ماه درآمد دارند نیز قابل اجرا است.

لازم به ذکر است امارات امسال دست به تغییرات بسیار گسترده‌ای در ساختار اقتصادی خود زده است که هدف از آن کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و متنوع سازی اقتصادی عنوان می شود. از جمله این تغییرات می‌توان به صدور ویزای بلندمدت برای نیروی کار ماهر خارجی و مالکیت ۱۰۰ درصدی اتباع خارجی بر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در امارات نام برد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.