بازار تهران از فردا تا پایان شهریور ماه تعطیل است

بازار تهران از فردا تا پایان شهریور ماه تعطیل است

دوشنبه, سپتامبر 17, 2018 - 16:21 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بازار بزرگ تهران به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) از فردا (سه شنبه) به مدت پنج روز تعطیل است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، بازار بزرگ تهران طبق روال سال های گذشته با نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به دلیل برگزاری مراسم عزاداری و حضور هیات های مذهبی تعطیل می شود؛ صنف طلا فروشان بازار از امروز (دوشنبه) تعطیل شده است.
به طور معمول تعطیلی بازار تهران از هشتم محرم آغاز می شود و تا دوازدهم این ماه ادامه می یابد.
در دوره قاجار، محدوده بازار تهران که در مجاورت کاخ گلستان و عمارت پادشاهی قرار داشت، محل اصلی برگزاری تعزیه، آیین های عزاداری و روضه خوانی بود و حتی عمارت «تکیه دولت» در این محدوده از شهر واقع شده بود که به مرور زمان و با روی کار آمدن خاندان پهلوی و ممنوعیت برپایی مجالس عزاداری و تعزیه، از رونق افتاد و حتی ساختمان تکیه دولت برای احداث ساختمان بانک ملی ایران تخریب شد.
با این حال بازاریان تهران این سنت خود را در طی این سال ها حفظ کرده اند و با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دست از کسب و کار می کشند و در تکایا و حسینیه های مذهبی حضور می یابند.
برخی از تکایا و حسینه های مذهبی واقع در محدوده تهران قدیم بیش از یکصد سال قدمت دارد؛ امسال نیز بازاریان تهران به سنت دیرین خود در ایام محرم همه روزه آیین تعزیه خوانی را در سبزه میدان بازار بزرگ برگزار می کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.