تغییرات یکماهه قیمت سکه امامی

تغییرات یکماهه قیمت سکه امامی

سکه امامی طی یک ماه اخیر رشد نزدیک به ۱۸ درصدی را تجربه کرده و از ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار تومان به ۴ میلیون و ۵۴۵ تومان رسیده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، قیمت سکه در مردادماه با فراز و فرودهایی در کانال سه میلیون تومان به فروش رسید اما با آغاز شهریور ماه فصل جدیدی در این بازار آغاز شد به گونه ای در ابتدای ماه سکه با قیمت ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار تومانی به گفته کارشناسان با حباب ۹۰۰ هزار تومانی، داد و ستد شد.

اما با پیش‌روی به سمت اواسط ماه، قیمت‌ها افزایشی و به کانال ۴ میلیون تومانی وارد شد به گونه‌ای که در ۱۵ شهریور ماه سکه امامی به قیمت ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان در بازار داد و ستد شد و کارشناسان این بازار، تغییرات نرخ ارز و افزایش تقاضا را دلیل نوسانات بازار سکه عنوان کردند.

اما با اقدامات و سیاست های ارزی اخیر بانک مرکزی و همچنین نزدیکی به ماه محرم شاهد کاهش تقاضا و آرامش در بازار بودیم به گونه‌ای که سکه امامی طی یک ماه از ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار تومان به ۴ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان رسید و طی مدت افزایش ۷۰۷ هزار تومانی و رشد نزدیک به ۱۸ درصد را تجربه کرد.

محمد کشتی آرای، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از افت داد و ستدها در بازار که نشان از کاهش تقاضا و خرید در بازار دارد، خبر داد و افزود: قیمت سکه در بازار در حال کاهش است و حباب سکه امامی و نیم سکه به شدت کاهش داشته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.