ممنوعیتی برای صادرات کالای ایرانی به افغانستان وجود ندارد

ممنوعیتی برای صادرات کالای ایرانی به افغانستان وجود ندارد

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان با تاکید بر اینکه روابط تجاری ایران و افغانستان برقرار است، گفت: هیچ ممنوعیتی برای واردات کالای ایرانی به افغانستان بر اثر تحریم‌ها وجود ندارد.

به گزارش دیوان اقتصاد,علاء‌ میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با فارس در مورد ممنوعیت واردات کالای ایرانی به افغانستان به علت تحریم‌های آمریکا، گفت: براساس آخرین اطلاعات، مانعی برای واردات کالاهای ایرانی به افغانستان وجود ندارد و صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان انجام می‌شود.
رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان افزود: هیچ صادرکننده‌ای تاکنون در رابطه با ممنوعیت واردات کالای ایرانی به افغانستان شکایتی نداشته است. همچنین مسئولینی که از سفارت افغانستان با ما در ارتباط هستند، در مورد ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی به افغانستان مطلبی را عنوان و اعلام نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه مسائل مطرح شده در رابطه با ممنوعیت صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان فقط در برخی رسانه ها مطرح شده است، بیان داشت: در مرزها هم هیچ محدودیتی برای صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان به وجود نیامیده است و هر کالایی که برای صادرات مجاز باشد، از ایران به افغانستان صادر و در مقابل کالاهای مجاز آنها هم به ایران وارد می‌شود.
میرمحمد صادقی اظهار داشت: صادرات ایران به افغانستان سالانه کمتر از یک میلیارد دلار است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.