عدم افزایش قیمت ۲۷ قلم کالای اساسی با «کالاکارت»

عدم افزایش قیمت ۲۷ قلم کالای اساسی با «کالاکارت»

سرپرست وزارت رفاه با اشاره به کاهش قدرت خرید در جامعه گفت: قرار شده ۲۷ قلم از اقلام اساسی افزایش قیمت نداشته باشند و امیدواریم بتوانیم این اقلام را از طریق «کالاکارت» نهادینه کنیم تا براحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به قیام امام حسین (ع) و مبارزه با استکبار زمان خود گفت: یکی از مسایلی که امروز در جامعه مطرح است و فرهنگ عاشورایی به ما این درس را به عنوان یک آموزه دینی و انقلابی در ما ترویج می نماید اخلاق مداری و نهادینه کردن انسانیت در جامعه است.

وی افزود: اگر امروز ما بر شیرخوار حضرت علی اصغر امام حسین (ع) گریه می کنیم نباید در جامعه نظار گر این باشیم که شیرخشک بچه ها در جایی دیگر احتکار شود و فزون خواهی و افزایش منفعت طلبی داشته باشیم . یقینا" احتکار، کم فروشی و یا گران فروشی در برخی از اقلام در این شرایط اقتصادی فاصله گرفتن از نهضت عاشورایی و اخلاق و انسانیتی است که فرهنگ عاشورا توانسته آن را در جامعه نهادینه کند .

وی در ادامه به برنامه های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقشار آسیب پذیر و گروههای هدف پرداخت و گفت : امروز در مقطعی قرار گرفته ایم که عوامل استکبار به سرکردگی ترامپ شرایط خاصی را به کشور ما تحمیل می کند. یقینا" این شرایط آخرین نبوده و اولین آن هم نبوده است .

بندپی گفت: از بدو انقلاب تاکنون شاهد توطئه های مختلف از طرف استکبار جهانی بوده ایم . یکی از راههای مبارزه با استکبار و بویژه آمریکا این است که اجازه ندهیم فاصله ای بین مردم و دولت ایجاد شود و این سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که اعتماد مردم بیش از پیش تقویت شود . بدون شک راه اول مبارزه همه جانبه با توطئه های استکبار ، افزایش اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی در جامعه است . لذا درک صحیح و تصمیم درست و اجرای درست برنامه ها باید در این شرایط اجرا شود .

وی تاکید کرد : مهمترین و اولویت دارترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبارزه همه جانبه با فقر و نابرابری و گسترش رفاه و عدالت اجتماعی است. برخورداری و بهره مندی 9 تا 10میلیون نفر از جمعیت حاشیه نشین کشور که هیچگونه بیمه ای نداشتند و با فراهم کردن شرایط از سوی وزارت رفاه، آنان توانستند از دفترچه بیمه سلامت استفاده کنند.

وی افزود: از دیگر اقدامات وزارتخانه افزایش مستمری برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی بوده که معتقدیم این رقم کم است اما این جهش قبل از گرانی ها بوده است بطوری که این مستمری بگیران از ابتدای سال 96 مستمریشان سه تا 5 برابر شده است.

سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت : یکی دیگر از این اقدامات برخورداری حداقل مستمری برای همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند و درآمدشان از این مستمری بگیران کمتر بوده است . از سوی دیگر امروز فشاری که بر حقوق بگیران ثابت ، کارگران،کارمندان ، مستمری بگیران تامین اجتماعی ، مستمری بگیران بازنشستگی کشوری و صندوق فولاد وارد می شود را نمی توان نادیده گرفت .

وی افزود: بررسیهای اقتصادی هم نشان می دهد که قدرت خرید آنان کاهش یافته است که در همین زمینه دولت دو راه کار را به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال کرده است که 27 قلم از اقلام کالایی افزایش قیمت نداشته باشد. امیدواریم بتوانیم اقلام اساسی را از طریق کالا کارت نهادینه کنیم تا این دست از افراد جامعه از آن استفاده کنند.

بندپی گفت: در حوزه سلامت هم دولت مکلف است که از رفاه آحاد جامعه دفاع کند. همچنین وظیفه خود می دانیم از کارگرانی که در صف اول اقتصاد مقاومتی قرار دارند حمایت کنیم و مطالبه گر خوبی از حقوق آنان باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.