کاهش 21 درصدی صادرات کره به ایران در پی اعمال تحریم‌ها

کاهش 21 درصدی صادرات کره به ایران در پی اعمال تحریم‌ها

انجمن تجارت بین‌الملل کره امروز اعلام کرد: از ماه ژانویه تا آگوست صادرات این کشور به ایران با 21.9 درصد کاهش به 2.08 میلیارد دلار رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس ، انجمن تجارت بین‌الملل کره اعلام کرد: بازگشت تحریم‌های امریکا علیه ایران باعث شد تجارت این کشور با این کشور خاورمیانه بیش از 20 درصد کاهش یابد.

برهمین اساس صادرات کره به ایران از ماه ژانویه تا آگوست 21.9 درصد کاهش یافته و به 2.08 میلیارد دلار رسیده است. از طرف دیگر صادرات ایران به کره نیز 23.7 درصد افت کرده و به 4.05 میلیارد دلار کاهش یافته است.

این آمار نشان می‌دهد در این مدت تراز تجاری بین دو کشور 1.98 میلیارد دلار مثبت برای ایران بوده است. در ماه آگوست صادرات کره به ایران با 41.8 درصد کاهش نسبت به ماه جولای به 140 میلیون دلار رسید و واردات این کشور نیز 67.8 درصد سقوط کرد و به 160 میلیون دلار رسید.

اصلی‌ترین دلیل کاهش صادرات و  واردات کره با ایران در ماه آگوست کلید خوردن اولین دور تحریم‌ها علیه ایران بوده است. تمام محصولات صادراتی کره به ایران از جمله خودرو، پلاستیک و محصولات فولادی کاهش شدیدی را در ماه آگوست تجربه کردند.

پیش‌بینی می‌شود دور بعدی تحریم‌ها که در ماه نوامبر اعمال خواهد شد به کاهش بیشتر تجارت بین دو کشور منجر شود.

کره‌ای‌ها به شدت نسبت به متوقف کردن واردات نفت از ایران آسیب‌پذیر هستند چرا که آنها در هشت ماه نخست سال جاری 3.91 میلیارد دلار از ایران نفت وارد کردند. کره در سال جاری پنجمین خریدار نفت ایران بود اما خرید نفت آنها در ماه آگوست از 470 میلیون دلار در ماه جولای به 150 میلیون دلار رسید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.