لوازم خانگی و آرایشی در صدر کالاهای قاچاق مکشوفه شهریور ماه

لوازم خانگی و آرایشی در صدر کالاهای قاچاق مکشوفه شهریور ماه

بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در شهریور ماه مربوط به گروه های لوازم خانگی ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، مواد خوراکی و صنایع غذایی و لوازم ‌یدکی بوده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، وزیر صنعت ، ‌معدن و تجارت طی گزارشی عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه طی شهریورماه سال 1397 را به رییس جمهور ارایه داد .

بر اساس گزارشی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعداد 28 هزارو 325 مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه صورت گرفته و از این ناحیه 606 پرونده تخلف به ارزش بیش از 5127 میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

همچنین در بازه زمانی مورد اشاره، استان تهران با 4 هزار و251مورد بازرسی و 84 مورد تشکیل پرونده و استان البرز با بیش‌از 5031 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان ها داشته اند.

بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز به ترتیب مرتبط با گروه های لوازم خانگی با 3006 میلیارد ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی با 1904 میلیارد ریال، مواد خوراکی و صنایع غذایی با 103 میلیارد ریال، لوازم ‌یدکی با 60 میلیارد ریال و سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی با 33 میلیارد ریال است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.