تفاهم‌نامه‌ بین دو کشور ایران و روسیه باید منجر به تسهیل تجارت شود

تفاهم‌نامه‌ بین دو کشور ایران و روسیه باید منجر به تسهیل تجارت شود

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت:‌ باید تلاش کنیم تا تفاهم نامه‌هایی که برای ایران و روسیه امضا می‌شود، منجر به تسهیل تجارت بین دو کشور شود.

 

به گزارش دیوان  اقتصاد به نقل از فارس، نیره پیروزبخت در نشست مسئولان تائید صلاحیت ایران با رئیس مرکز تائید صلاحیت دولتی روسیه گفت: کشور روسیه از کشورهای دوست و هم پیمان ایران محسوب می‌شود و روابط بسیار خوبی بین دو کشور حاکم است.

وی افزود: بنابراین باید تلاش کنیم تا تفاهم نامه‌هایی که بین دو کشور امضا می‌شود موجب تسهیل تجارت بین دو کشور شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهرا داشت‌: ظرفیت‌هایی که در هر دو کشور وجود دارد، به راحتی می‌تواند احتیاجات هر دو کشور را با توجه به اینکه هر دو کشور در شرایط تحریم قرار دارند، برآورده کنند.

پیروزبخت با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد جایگاه خوبی در عرصه داخلی و بین‌المللی دارد، گفت: در عرصه داخلی سازمان ملی استاندارد سازمانی مستقل، حاکمیتی و نظارتی به موجب قانون محسوب می‌شود که زیر نظر رئیس‌جمهور قرار دارد.

وی اظهار داشت:‌ب ه لحاظ اهمیت هر 4 محور استانداردسازی ما یعنی مرکز اندازه شناسی و تائید صلاحیت، ارزیابی انطباق و استاندارد سازی زیر نظر شورای عالی استاندارد به ریاست رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استاندارد اداره می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود:‌ما در عرصه داخلی از نظر استانداردسازی حدود 33 هزار استاندارد ملی ایران را تائید کرده‌ایم و حدود 400 کمیته متناظر با کمیته‌های فنی ایزو را در ایران تشکیل داده‌ایم و تنها مرجعی هستیم که مجوز صدور گواهی حلال در ایران را داریم و در عرصه بین‌المللی هم در هیأت مدیره فنی ایزو بین 16 کشور جایگاه 22 را داریم.

پیروزبخت افزود: همچنین در مؤسسه استاندارد کشورهای اسلامی جزو هیأت مدیره هستیم و در کارگروه مرتبط با اندازه شناسی کشورهای اسلامی نائب رئیس هستیم و حدود 40استاندارد بین‌المللی توسط ایران تدوین می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.