تائیدصلاحیت اعضای هیات مدیره بانک سینا از سوی بانک مرکزی

تائیدصلاحیت اعضای هیات مدیره بانک سینا از سوی بانک مرکزی

صلاحیت اعضای جدید هیات مدیره بانک سینا از سوی بانک مرکزی تائید شد اما آیا عملکرد مالی هیات مدیره و مدیرعامل این بانک در سال جاری نیز مورد تائید سهامداران است؟

به گزارش دیوان اقتصاد، بانک سینا به تازگی تائیدیه صلاحیت محمد رضا پيشرو، غلامعباس نعمت اللهي، محمد رضا ساروخاني، قربان دانيالي و عليرضا تقديري از بانک مرکزی دریافت کرده است و به این ترتیب این افراد برای دو سال آینده در هیات مدیره این بانک عضو خواهند بود.
البته در بانک سینا در شش ماهه ابتدای امسال اتفاقات دیگری هم رخ داده است مثلا پس از اینکه خدمات جدید بانک سینا شامل 5 خدمت جدید پی بوم، پیامد، نقشه شعب، کارپوشه و انتقال وجه دوجانبه در نرم افزار همراه بانک سینا رونمایی در شهریور ماه امسال رونمایی شد پشم چی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک سینا از این بانک جدا و به بانک پارسیان پیوست.
اما نقطه عطف فعالیت های «پیشرو» در بانک سینا در سال جاری عملکرد مالی این بانک است.
بانک سينا در شش ماهه نخست سال جاري در اعطاي تسهيلات حدود 12 درصد و در جذب سپرده 15 درصد رشد داشته است و تنها طی شش ماه رکورد سال 96 را شکسته و از سقف کل اعداد سال 96 عبور کرده است.
آمارهای متقن اذعان دارد که در شهریور 97 ، تسهيلات اعطایی در این ماه نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، تقریبا سه برابر رشد داشته و از رقم 11 هزار ميليارد ریال به 32 هزار ميليارد ریال رسيده است.
بيشترین افزایش تسهيلات در این دوره مربوط به فروش اقساطی و جعاله بوده است .
کارنامه عملکرد پیشرودر پایان دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور نشان میدهد که مانده تسهيلات بانک سينا حدود 140 هزار ميليارد ریال بوده که به واسطه این تسهيلات 11 هزار و 751 ميليارد ریال درآمد کسب کرده که نسبت به درآمد همين دوره در سال قبل با رقم 9 هزار و 850 ميليارد ریال حدود 20 درصد رشد در کسب درآمد عملياتی داشته است.
مجموع سپرده هاي جمع آوري شده در شش ماهه منتهی به 31 شهریور 97 معادل 170 هزار و 500 ميليارد ریال بوده که براي این مبلغ حدود 10 هزار ميليارد ریال سود پرداخت کرده است.
در سال قبل به دليل بالاتر بودن سود سپرده، سود پرداخت شده حدود 11 هزار و 254 هزار ميليارد ریال بوده حال آنکه جمع سپرده جمع آوري شده 155 هزار ميليارد ریال بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.