دولت باید برای رعایت عدالت در پرداخت حقوق اقدام کند

دولت باید برای رعایت عدالت در پرداخت حقوق اقدام کند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر یکسان سازی حقوق کارمندان گفت: بدون تردید دولت باید برای رعایت عدالت در پرداخت اقدام کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، جمشید انصاری روز سه شنبه در جشنواره شهید رجایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تلاشگران عرصه خدمت در این وزارتخانه، دلایل تاخیر در اجرای یکسان سازی حقوق بین دستگاههای اجرایی را تشریح کرد.
وی در پاسخ به درخواست «انوشیروان محسنی بندپی» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر یکسان سازی حقوق کارمندان این وزارتخانه با سایر دستگاهها و سازمان ها اظهارداشت: در این زمینه دستورالعمل های لازم از سوی معاون اول رئیس جمهوری صادر شده است اما با توجه به اشرافی که من نسبت به دریافتی های تمامی افراد در رده های مختلف دارم، باید بگویم اگر تفاوت هایی که در پرداخت های همین وزارتخانه را بخواهیم اعلام کنیم، بدون شک حداقل تا 2سال آینده کارمندان این دستگاه یقه شما آقای «بندپی» و یا وزیر آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را خواهند گرفت.

** مردمی دولت گرا داریم
انصاری با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام اداری ادامه داد: نظام ادارای در سه سطح تبیین ماموریت ها و مداخله دولت در امور کشور، تکنولوژی های ضروری برای ارائه خدمت و نیز مردم با مسایل خاص خود مواجه است.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: دولتها در ایران بیشتر از تمامی کشورهای دنیا در امور اداری و کشوری مداخله می کنند.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خاطرنشان ساخت: از 30 سال گذشته درگیر تئوری هایی هستیم که بتوانیم با آن ماموریت ها و حدود مداخلات دولت را مشخص کنیم تا مشخص شود دولت در چه مسائلی باید مداخله کرده و در چه بخش هایی حق ورود ندارد.
انصاری تصریح کرد: مردم تمایل دارند دولت در بیشترین امور مداخله کند؛ در ایران دولتها مردم گریز هستند اما مردمی دولت گرا داریم؛ مردم همواره از دولت می خواهند تا تامین خدمات، امنیت، تکمیل زیرساختها، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان را به عهده داشته باشد.

** افزایش رضایت مردم شرط موفقیت دستگاههای دولتی
انصاری گفت: روش و تکنولوژی مورد استفاده در ماموریت ها و ارائه خدمات، سطح دوم نظام اداری است به همین دلیل این موضوع همواره مورد بحث بوده تا با بروزرسانی تکنولوژیها بتوانیم بیشترین میزان رضایت را در مردم ایجاد کرد.
معاون رئیس جمهوری افزود: مردم سطح سوم نظام اداری است که از خدمات بهره مند می شوند.میزان رضایتمندی مردم از خدمات دریافتی فاکور موفقیت دولت محسوب می شود زیرا هر چه بیشتر در مردم احساس رضایت ایجاد شود این امر بدین منزله است که خدمات راحت تر در اختیار آنان قرار گرفته است.
رئیس سازمان امور استخدامی کشور ادامه داد: شرط موفقیت ما در سطح یک و دو نظام اداری این است که بتوانیم میزان رضایت را در مردم افزایش دهیم در غیر این صورت با اصلاح ساختار اداری و دولت الکترونیک بدون جلب رضایت مردم فقط کار خود را تسهیل کرده ایم.
جمشیدی با تاکید بر بازمهندسی نقش و ساختار دولت در نظام اداری اظهار داشت: با این اقدام قصد داریم دولت تنها اجرای مسائلی را به عهده بگیرد که مردم توان اجرای آنها را ندارند.
وی افزود: ما نمی توانیم تامین امنیت را مستقیم به مردم بسپاریم اما مردم می توانند در این امر مشارکت کنند؛ همچنین در حوزه آموزش و تامین اجتماعی نیز باید تکالیفی به دولت بدهیم.

** صندوق های بازنشستگی دچار مشکل هستند
معاون رئیس جمهوری در ادامه با اعلام اینکه صندوق های بازنشستگی برای اجرای تعهدات خود با مشکل مالی روبرو هستند، گفت: صندوق تامین اجتماعی به لحاظ مالی در شرایط سر به سر است و ادامه این روند آن را با چالش روبرو می کند.
انصاری یاد آور شد: امروز کشور با 16 مشکل روبروست که بخشی از آنها از جمله بیکاری و مسایل صندوق بازنشستگی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و این وزارتخانه برای رفع آنها باید همت کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.