پوتین: به لطف افزایش ذخایر ارزی خارجی اقتصاد روسیه باثبات است

پوتین: به لطف افزایش ذخایر ارزی خارجی اقتصاد روسیه باثبات است

سه‌شنبه, اکتبر 16, 2018 - 16:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس‌جمهور روسیه گفت: علی‌رغم تحریم‌های خارجی به لطف افزایش ذخایر ارز خارجی اقتصاد روسیه باثبات است.

به گزارش دیوان اقتصاد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با مقامات بانک مرکزی این کشور گفت: علی‌رغم تحریم‌ها روسیه اوضاع اقتصادی باثباتی را تجربه می‌کند.

وی گفت: افزایش ذخایر ارز خارجی و کاهش وابستگی به نفت اصلی‌ترین عوامل در ثبات اقتصادی روسیه هستند.

پوتین ادامه داد: بازار مالی در روسیه باثبات باقی مانده است و این به لطف همکاری مشترک دولت و بانک مرکزی روسیه اتفاق افتاده است. ذخایر ارز خارجی ما از ابتدای سال جاری میلادی ۵.۷ درصد رشد کرده و به ۴۵۹ میلیارد دلار رسیده است.

در این دیدار سرگئی شتس‌اوف، معاون رئیس‌کل بانک مرکزی روسیه گفت: بانک مرکزی این کشور و دولت روسیه در کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به نفت با همدیگر همکاری کرده و این مسئله به کاهش تورم و ثبات بیشتر روبل منجر شده است.

ذخایر خارجی روسیه شامل ذخایر ارزی این کشور که منابع ارزی حق برداشت مخصوص صندوق بین‌المللی پول را شامل می‌شود و طلاست. هم‌اکنون حجم این ذخایر به بالاترین میزان از زمان بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده و رکورد ۵۹۸ میلیارد دلار را شکسته است.

پوتین همچنین گفت: اقتصاد روبه‌رشد است.

وی می‌گوید: در کل تصویر اقتصاد روسیه مثبت است. رشد صنعتی در این کشور طی ۸ ماه نخست سال جاری ۳.۱ درصد بوده که شامل ۳.۸ درصد رشد بخش تولیدات صنعتی در این کشور می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت:‌ نرخ بیکاری در این کشور در ماه آگوست به ۴.۶ درصد کاهش یافته که رقم پایینی محسوب می‌شود و تورم نیز به ۳.۴ درصد افت کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.