تعادل نرخ ها در بازار ثانویه با کاهش اختلاف قیمت میان بازار آزاد و ثانویه

تعادل نرخ ها در بازار ثانویه با کاهش اختلاف قیمت میان بازار آزاد و ثانویه

یک فعال اقتصادی گفت: کاهش اختلاف قیمت میان بازار آزاد و بازار ثانویه موجب تعادل و منطقی شدن نرخ ها در بازار ثانویه و سامانه نیما می شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، جمشید عدالتیان با اشاره به مطلوب خواندن مداخله بانک مرکزی در بازار ارز عنوان کرد: بازار سیاه یک بازار سفته بازی است که در واقعیت نباید اثر زیادی بر اقتصاد داشته باشد و سهم بالایی نیز در اقتصاد ما ندارد.

وی افزود: در این بازار بیشتر تبعات روانی و اثرگذاری آن بر نرخ های سایر بازارها حائز اهمیت است؛ تا جایی که در ماه های گذشته شاهد افزایش قیمت ها در بازار ثانویه و نیما نیز بودیم که سرانجام بانک مرکزی با مداخله خود توانست جو روانی حاکم بر بازار را به سمت کاهش نرخ ارز تغییر دهد و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت: طی ماه های گذشته صادرکنندگان از بازگرداندن ارز به چرخه اقتصاد و سامانه نیما خودداری می‌کردند. این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: هرچه اختلاف قیمت میان بازار ثانویه و نیما و بازار آزاد کم شود، صادرکنندگان انگیزه بیشتری برای عرضه ارز خود به بازار ثانویه و نیما پیدا می کنند چراکه رونق بازار ثانویه بر روی قیمت مواد اولیه اثرگذار است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.