استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای ایجاد مشاغل روستایی

استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای ایجاد مشاغل روستایی

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح روستا تعاون زمینه ایجاد اشتغال گسترده در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها به وجود آید.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،البرز محمدی در گفت وگو با ایسنا طرح "روستاتعاون" را موجب ایجاد اشتغال پایدار در روستاها دانست و گفت: ایجاد شغل در روستاها ارزان و کم هزینه‌ است و با اجرای طرح "روستا تعاون" زمینه اشتغال مولد از طریق ایجاد تعاونی در روستاها فراهم و اهداف دولت در ایجاد اشتغال روستایی محقق خواهد شد.

وی  با بیان این که مصوبه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی، پشتوانه اجرای این طرح است، گفت: اعتبار تسهیلات این طرح، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت است که در اختیار تعاونی‌های روستایی قرار می‌گیرد.

 مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون تاکید کرد: در برنامه ششم، برای توسعه روستاها، عمران و آبادی و اشتغال روستایی اهداف کمی مناسبی درنظر گرفته شده است، به نحوی که ایجاد ۵۴ خوشه کسب و کار روستایی، ایجاد حداقل یک میلیون فرصت شغلی در روستاها توسط بخش خصوصی و تعاونی پیش‌بینی شده است.

وی طرح "روستا تعاون" را زیر مجموعه طرح اشتغال فراگیر دانست و گفت: اجرای این طرح با تعاونی‌هاست و دولت تنها اعمال نظارت و سیاستگذاری می‌کند. در حال حاضر هزار روستا طرح‌هایشان یا منعقد شده یا به مرحله دریافت وام رسیده و قرار است از ظرفیت این روستاها برای ایجاد تعاونی‌های  فعال و پویا استفاده شود.

به گفته محمدی هدف این طرح، توانمندسازی اقتصادی و معیشتی در مناطق روستایی است و در روستاهایی که بیشترین میزان مهاجرفرستی را دارند، به اجرا در می‌آید تا از این طریق امکان بازگشت روستاییان به زادگاه خود و رونق کسب و کار روستایی فراهم شود.

 

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.