ارائه سرویس‌های جدید بیمه‌ای در حوزه دانش‌بنیان

ارائه سرویس‌های جدید بیمه‌ای در حوزه دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه مذاکرات چهار سال قبل ما با صنعت بیمه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ناموفق بود،‌ یادآور شد: امروزه صنعت بیمه نگاه جدیدی به شرکت‌های دانش‌بنیان دارند،‌ چرا که این شرکت‌ها می‌توانند خدمات ارزان‌تر و قابل دسترسی‌تری در حوزه بیمه ارائه دهند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، سورنا ستاری امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان این معاونت با بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت بیمه در بخش شرکت‌های فناور افزود: سابقه همکاری و مذاکره ما با بخش‌های بیمه به چهار سال گذشته برمی‌گردد، ولی متاسفانه نتیجه‌ای از این مذاکرات گرفته نشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه اخیرا صنعت بیمه پیشگام شده است تا با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد همکاری شود، اظهار کرد: بحث توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بسترهای خاصی را می‌طلبد که با امضای این تفاهم‌نامه بسترهای لازم برای توسعه بیمه در بخش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد خواهد شد.

ستاری با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از دارایی‌های فیزیکی و تضامین لازم برای ادامه فعالیت‌های خود برخوردار نیستند، ادامه داد: از این رو نیاز است تا با توسعه خدمات بیمه‌ای بتوانند علاوه بر بیمه خود محصولات آن‌ها بیمه شود، از این رو حوزه بیمه یکی از بخش‌های جدی ما است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اضافه کرد: در سال‌های اخیر استارتاپ‌های مختلفی در حوزه بیمه شکل گرفته‌اند که این شرکت‌ها بازیگران جدیدی در این عرصه به شمار می‌روند و توانسته‌اند بسیاری از فعالیت‌های بیمه‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی گفت: فعالیت این شرکت‌ها علاوه بر آنکه نوآوری‌هایی در سطح شرکت‌ها ایجاد کرده، موجب کاهش قیمت بیمه و دسترسی بیشتر مردم به بیمه شده است.

ستاری با بیان اینکه در حال حاضر در صنعت بیمه نگاه بازتری برای پذیرش این بازیگران جدید ایجاد شده است،‌ ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم‌نامه بستر مناسبی برای ادامه حیات این شرکت‌ها فراهم شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به توسعه خدمات "فین‌تک" خاطرنشان کرد: در حال حاضر تراکنش مالی این شرکت‌ها 130 هزار میلیارد تومان است، چرا که در این حوزه بازیگرانی چون بورس و بانک وارد شده‌اند و در این بخش اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند، چرا که آن‌ها می‌دانند خدمات ارائه شده از سوی این نوع شرکت‌ها ارزانتر و قابل دسترسی‌تر خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اضافه کرد: امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر ارائه سرویس‌های جدید بیمه‌ای، استارتاپ‌های جدیدی به حوزه بیمه وارد خواهند شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.