شورایعالی بیمه تا بهمن ماه تعرفه‌های پزشکی ۹۸ را اعلام کند

شورایعالی بیمه تا بهمن ماه تعرفه‌های پزشکی ۹۸ را اعلام کند

پنج‌شنبه, نوامبر 8, 2018 - 22:23 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از شورایعالی بیمه خواست به‌منظور ممانعت از ایجاد بی‌نظمی در دریافت تعرفه‌ها تا بهمن ماه نسبت به تعیین و اعلام تعرفه های پزشکی و درمانی سال ۱۳۹۸ اقدام کند.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدجواد جمالی نوبندگانی در مورد انتشار خبری مبنی بر تعیین سلیقه‌ای ویزیت در مطب‌ها و عدم رعایت تعرفه‌ها توسط پزشکان، گفت: تعرفه‌هایی که برای ویزیت پزشکان سالانه تعیین می‌شود هم برای بخش دولتی، هم خصوصی و هم خیریه‌ها به طور کامل مشخص می‌شود.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته تعیین ویزیت برای متخصصان در رشته‌های مختلف متفاوت است، کما اینکه پزشکان عمومی با سابقه فعالیت بالای ۱۵ سال ویزیت بالاتری دریافت می‌کنند، همچنین روانپزشکان منوط بر اینکه برای هر بیمار به اندازه کافی در صحبت کردن و ارائه طریق وقت بگذارند، بالاترین میزان ویزیت را نسبت به سایر متخصصان دریافت می‌کنند.
تاخیر در تعیین تعرفه‌ها عاملی برای افزایش خودسرانه ویزیت‌ها می‌شود
وی یادآورشد: یکی از مواردی که نقش مهمی در ایجاد نظم در نحوه دریافت ویزیت‌ها دارد، این است که باید تعرفه‌ها به موقع تعیین شوند، چرا که در سال گذشته این مشکل وجود داشت که شورایعالی بیمه برای تعیین این مهم تاخیر داشت و این موضوع باعث ایجاد بی‌نظمی در روند دریافت ویزیت در بخش‌های درمانی مختلف شده بود.
جمالی نوبندگانی تصریح کرد: هم‌اکنون که در آبان ماه قرار داریم، شورایعالی بیمه، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید حداکثر تا بهمن ماه نسبت به برگزاری جلسات به منظور تعیین تعرفه‌ها اقدام کرده و نتیجه را اعلام کنند تا مشخص شود برای سال ۹۸ چه میزان افزایش نرخ داریم.
وی تاکید کرد: تعیین تعرفه‌ها نه تنها در مورد ویزیت پزشکان، بلکه باید برای بیمارستان‌ها، عمل های جراحی و بیهوشی اقدام شود تا از ایجاد آشفتگی در بخش‌های درمانی ممانعت به عمل آید و هر فردی در سال جدید مدعی نشود که متناسب با نرخ تورم تعرفه‌ها را افزایش داده است.
بی‌توجهی مسئولان به تعیین تعرفه‌ها راه را برای برخورد با متخلفان می‌بندد
جمالی نوبندگانی اظهار داشت: بی‌نظمی در دریافت تعرفه‌ها در بخش‌های درمانی مختلف هم نارضایتی بیماران را به همراه دارد و هم به دلیل بی‌توجهی مسئولان مربوطه به این موضوع نمی‌توان با متخلفانی که به افزایش خودسرانه تعرفه‌ها پرداخته‌اند، برخورد کرد، چرا که ادعا می‌کنند مسئولان موظف به اعلام تعرفه‌ها تا قبل از آغاز سال جدید بوده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: البته بعد از تعیین و اعلام تعرفه‌ها نیز باید بخش نظارتی وزارت بهداشت و درمان در حوزه تعرفه‌ها فعال باشد و حتی با تخلفات خُرد هم برخورد کند تا به بدعتی در این حوزه تبدیل نشود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.