بانک صادرات ایران ٨۵٠٠ میلیارد تومان از مطالبات دولتی خود را دریافت می‌کند

بانک صادرات ایران ٨۵٠٠ میلیارد تومان از مطالبات دولتی خود را دریافت می‌کند

پنج‌شنبه, نوامبر 8, 2018 - 22:50 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل بانک صادرات ایران از تسویه ٨هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان از مطالبات بانک از دولت در قالب اوراق اسناد خزانه اسلامی خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، حجت‌اله صیدی با اعلام این خبر افزود: امیدواریم فرآیند تهاتر ١٠٠ هزار میلیارد تومانی بدهی پیمانکاران، دولت، شرکت‌های دولتی و عمومی، بانک‌ها و بانک مرکزی براساس تبصره ۵ قانون بودجه سال ٩٧ تا چندهفته آینده نهایی شده و اوراق اسنادخزانه برای آن منتشر شود.
وی تصریح کرد: سهمیه‌ای که برای بانک صادرات ایران از رقم ١٠٠ هزار میلیارد تومان در قالب انتشار اوراق خزانه اسلامی در بودجه سال‌جاری در نظر گرفته‌اند ٨ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان است و ما در این چارچوب مطالباتمان را از پیمانکاران و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی وصول و بدهی بانک را با بانک مرکزی تسویه می‌کنیم.
‌صیدی همچنین با اشاره به روند ارائه خدمات ارزی به تجار و بازرگانان کشور در گستره شعب خارجی بانک صادرات ایران نیز گفت: تاکنون مشکل خاصی بابت انجام حواله‌های ارزی وجود نداشته و تا زمانی که امکان استفاده از سامانه پیام‌رسانی مالی وجود داشته باشد، حواله ارزی هم انجام می‌شود.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: بانک مرکزی در تلاش است تا سامانه پیام‌رسان جایگزین سوئیفت ایجاد کند اما هنوز سامانه‌ای جایگزین سوئیفت برای پیام‌رسانی‌های مالی کل سیستم بانکی اجرایی نشده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.