فهرست خرید و فروش‌های بنگاه‌های زیرمجموعه‌ وزارت کار منتشر می‌شود

وزیر کار خبر داد:

فهرست خرید و فروش‌های بنگاه‌های زیرمجموعه‌ وزارت کار منتشر می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انتشار اسامی اعضای هیأت مدیره بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار، گام بعدی در جهت شفافیت را انتشار شفاف خرید و فروش‌های زیرمجموعه این وزارتخانه اعلام کرد که به زودی محقق می‌شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم دریافت حکم این وزارتخانه با اشاره به انتشار اسامی اعضای هیأت مدیره بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار به عنوان نخستین گام جهت شفافیت، گفت: در گام بعدی تمام خرید و فروش‌های این مجموعه‌ها را به صورت شفاف منتشر خواهیم کرد، تا اگر درست هزینه شده، مورد تأیید مردم قرار گیرد و اگر این گونه نیست، برای مردم شفاف شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه به سرمایه‌های اجتماعی در سال‌های گذشته لطمه خورده است، گفت: ما هر چه بگوییم همه تلاشمان را کرده‌ایم برای مردم قابل قبول نیست، چرا که احساس وجود صلاح در نظام اداری در میان مردم کم شده است و باید این موضوع ترمیم شود.

وی افزود: ما هر چه بگوییم با فساد مبارزه کرده‌ایم و مبارزه می‌کنیم، اما مردم این احساس را نداشته باشند که مبارزه‌ای با فساد صورت می‌گیرد، درست نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انتشار اسامی 1200 نفر از اعضای هیأت مدیره بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار، گفت: این اقدام بر اساس یک مطالبه عمومی انجام شد، هر چند که گفته می‌شود این شرکت‌ها در بورس فعال هستند و اسامی هیأت مدیره‌های آنها در کدال سازمان وجود دارد، اما مطالبه اجتماعی این بود که شفاف‌سازی در این زمینه صورت گیرد.

شریعتمداری یادآور شد: 20-30 میلیارد دلار ارزش این بنگاه‌ها با وضعیت دلار، ارزش ریالی آنها قابل محاسبه نیست، اینها منافع مردم و حق‌الناس است و ما به یک مطالبه عمومی پاسخ دادیم.

وی تأکید کرد: در گام بعد هر کسی از این مجموعه خریدوفروشی انجام می‌دهد، به مردم گفته می‌شود ، منطقی است که یکی، دو کالا به دلیل ملاحظات امنیتی ممکن است اعلام نشود، اما در بقیه موارد به صورت شفاف در سایت قرار خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شایسته‌سالاری را راه‌حل مشکل بنگاه‌ها برشمرد و گفت: ما امانت‌دار مردم هستیم و نمی‌توانیم برای مسئولان و بزرگان کاریابی انجام دهیم. مدیریت این بنگاه‌ها باید با توانایی علمی و تجربی به افراد شایسته داده شود.

شریعتمداری در عین حال به ضرورت توجه به قومیت و همچنین بومی‌گزینی در بنگاه‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به بهره‌وری پایین نظام مدیریت در کشور، گفت: متأسفانه چون شایسته‌سالاری حاکم نیست بهره‌وری بالا نمی‌رود، در این شرایط سرمایه‌های اجتماعی نیز حامی دولت نخواهند بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به جهانگیری که در این نشست حضور داشت، با انتقاد از ارتباط کم دولت با نخبگان و نهادهای اجتماعی، تصریح کرد: در وزارت کار تلاش می‌کنیم تا ارتباط با نخبگان، نهادهای اجتماعی، استادان دانشگاه و نمایندگان مجلس را مستحکم کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: درست است که دولت دیکته می‌نویسد و هیچ دیکته‌ای بدون غلط نیست، اما وقتی این ارتباط قطع می‌شود، مورد حمایت قلم‌ها قرار نمی‌گیریم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.