کشورها ارز دیجیتالی ایجاد کنند

رئیس صندوق بین المللی پول:

کشورها ارز دیجیتالی ایجاد کنند

چهارشنبه, نوامبر 14, 2018 - 12:25 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس صندوق بین المللی پول در کنفرانس فین تک سنگاپور 2018 اعلام کرد کشورها می توانند با حمایت بانک های مرکزی خود ارزهای مجازی و یا دیجیتالی ایجاد کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا ،'کریستین لاگارد' در سومین کنفرانس و جشنواره فین تک سنگاپور که همزمان با سی و سومین اجلاس بین المللی سران اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن' در این کشور درحال برگزاری است افزود کشورها می توانند با ایجاد پول های دیجیتالی ویژه خود و تدوین قوانین و سیستم مالی مرتبط با آن، تقلب و پولشویی این نوع پول ها را کاهش بدهند.

'لاگارد' که در راس یک هیات عالیرتبه از صندوق بین المللی پول در اجلاس سالانه آسه آن و کنفرانس و نمایشگاه فین تک سنگاپور 2018 شرکت کرده بود ،در جمع رهبران کشورهای جهان افزود:بانک های مرکزی کشورها با توجه به گسترش پول های دیجیتالی در جهان و خطرات ناشی از بی ثباتی این نوع ارزها باید برای کاهش این تهدیدات تلاش کنند.

فین‌تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است. فین‌تک FinTech یا Financial technology صنعتی در فضای اقتصادی است و به شرکت هایی اشاره دارد که با استفاده از فناوری های نوین مالی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کار آمدتر کرده و آن را تسهیل کنند.

گزارش رسانه های منطقه ای حاکی است احتمالا پیشنهاد صندوق بین المللی پول توسط بسیاری از اپراتورهای ارز خارجی دیجیتال مورد توجه قرار گیرد زیرا بخش قابل توجهی از معاملات مالی در شرایط کنونی در جهان خارج از جریان اصلی سیستم های مالی و پولی در جریان است.

برخی از رسانه های دیگر نیز معتقدند دخالت بانک مرکزی می تواند می تواند مقررات سنگین را تحمیل کند که باعث کند شدن معاملات مالی و افزایش هزینه ها می شود.

لاگارد درکنفرانس فین تک سنگاپور 2018 افزود: بانک های مرکزی به پردازش معاملات می پردازند درحالیکه تامین کننده های بخش های خصوصی عمدتا خدمات نوآورانه به مشتریان خود ارائه می دهند.

وی افزود:پرداخت سریع ، امن و ارزان بصورت نیمه ناشناس از مزیت های ارزهای دیجیتالی است .

'نارندرا مودی 'نخست وزیر هند نیز در کنفرانس فین تک در سخنانی با اشاره به پیشرفت های هند در زمینه فناوری نو ،از کشورهای جنوب شرق آسیا خواست تا سرمایه گذاری های خود را در هند افزایش دهند.

وی تاکید کرد هند از فناوری های مالی مرتبط با فین تک در سیستم های مالی پولی خود استفاده می کند .

مودی گفت هند با بیش از 1.3 میلیارد جمعیت بهترین مقصد برای فعالیت شرکت های فناوری است .

بر اساس فهرست مراکز مالی جهانی (GFCI)، سنگاپور به عنوان چهارمین مرکز مالی بزرگ دنیا ،رتبه نخست را در گزارش جهانی فناوری اطلاعات نشست جهانی اقتصاد سال 2015 به خود اختصاص داده است.

سومین کنفرانس و جشنواره فین‌تک سنگاپور توسط مقامات مالی سنگاپور (MAS) و با همکاری انجمن بانک‌های سنگاپور (ABS) برگزار شده است.

در این جشنواره بیش از 40 هزار شرکت کننده در قالب صدها شرکت استارت‌آپی،سرمایه‌گذاران، مؤسسات مالی و تحقیقاتی از سراسر جهان برای توسعه همکاری های مختلف اقتصادی و مالی و تقویت کسب و کار جهانی با استفاده از فناوری های پیشرفته شرکت کرده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.