«همراه پلاس ملت» یعنی خداحافظی با پول خرد

«همراه پلاس ملت» یعنی خداحافظی با پول خرد

چهارشنبه, نوامبر 14, 2018 - 16:57 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

امروز نه تنها همه بانک ها و نهادهای مالی به تولید و ایجاد امکانات جدید در اپلیکیشن های موبایلی رو آورده اند، بلکه بسیاری از خدمات روزمره هم از همین طریق ارائه می شود. پیک های موتوری، آژانس های درون شهری و حتی خشکشویی ها هم اپلیکیشن ساخته اند. در این میان، اما برنده کسی است که وجه تمایزی در اپلیکیشن خود ایجاد کرده باشد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از خرد و کلان، همراه پلاس ملت علاوه بر امکانات معمول همه اپلیکیشن های موبایلی مانند خرید شارژ، پرداخت قبض و کارت به کارت، امکانات تازه ای دارد که برای هر کاربری می تواند به شدت کاربردی و جذاب باشد.
دست کم استفاده از سه امکان «موبایل به موبایل»، «شعبه یاب» و «برچسب» برای کاربران بسیار مفید و «کار راه انداز» است.
کیف پول الکترونیکی، مبنای کار همراه پلاس
کیف پول الکترونیکی، قلکی دیجیتالی است که با سیم کارت کاربر در ارتباط است. کاربر می تواند با استفاده از کارت های عضو شتاب، کیف پول خود را شارژ و در مواقع لزوم آن را استفاده کند. کیف پول بیشتر برای پرداخت های خرد استفاده می شود. تصور کنید پرداخت کرایه تاکسی، خرید نان، خرید روزنامه و … چقدر با نداشتن پول خرد سخت است. کیف پول الکترونیکی این مشکل را حل کرده است.
خلاص شدن از شماره کارت ۱۶ رقمی با «موبایل به موبایل»
کیف پول را به شکل دیگری هم می شود شارژ کرد. فرض کنید شارژ کیف پولتان تمام شده و کارت بانکی هم همراهتان نیست که بتوانید آن را شارژ کنید. گاهی حتی قطعی شبکه شتاب، پایان یافتن تاریخ انقضای کارت و حتی پاسخگو نبودن بانک صادر کننده کارت می تواند شارژ کردن کیف پول برای خرید یک شارژ هزار تومانی موبایل را هم به یک مشکل جدی تبدیل کند. در چنین شرایطی چه باید کرد؟
بهترین کار، استفاده از خدمت «موبایل به موبایل» همراه پلاس است. در این روش، یک کاربر دیگر همراه پلاس می تواند تنها با استفاده از شماره موبایل شما، مبلغی را از کیف پول خودش به کیف پول شما منتقل کند.
این کار بر خلاف «کارت به کارت» معمول در نظام بانکی، هیچ هزینه ای هم برای انتقال دهنده وجه ندارد. از سوی دیگر، نیازی به دریافت شماره کارت ۱۶ رقمی هم نیست و تنها از طریق داشتن شماره موبایل امکان پذیر است.
تولید «برچسب»، ایده ای ناب و دوست داشتنی
این روزها، انجام کارهایی مثل تاکسی سوار شدن و خریدن نان تقریبا هزینه ثابتی دارد. دیده ایم که بسیاری از نانوایی ها برای دریافت هزینه ۱۰۰۰ تومانی یک نان، از کارت خوان استفاده می کنند. این شرایط در برخی تاکسی هم برقرار است، در حالی که هزینه واقعی هر تراکنش با کارت خوان، عدد قابل توجهی است. این مشکل را چطور می شود حل کرد؟
همراه پلاس ملت برای حل این مشکل چاره بسیار جالبی اندیشیده است. در این اپلیکیشن، می توان برای قیمت های خرد، یک برچسب تولید کرد. فرض کنید به نانوایی محل رفته اید و یک برچسب بر دیوار می بینید که حاوی یک بارکد یا QR کد است. همراه پلاس ملت را باز می کنید، بارکد خوان را روی آن می گیرید و تمام!
هزینه مورد نظر از کیف پول شما کسر شده است و دیگر نیازی نیست که ته جیبتان دنبال سکه و اسکناس بگردید.
«شعبه یاب» خیلی خوب است
خود من بارها با این سوال از طرف مردم در خیابان مواجه شده ام که «شعبه بانک … کجاست»؟ این واقعا سوال مهمی است و اغلب هم پاسخش با اما و اگر همراه است. مثلا این طور پاسخ می شنویم که «اگر از اینجا مستقیم بروی و بعد بپیچی و بعد دوباره به سمت پایین خیابان بروی و …. فکر کنم آنجا یک شعبه است!»
همراه پلاس ملت این مشکل را برای همیشه حل کرده است. کاربر در هر نقطه ای که هست، می تواند این اپلیکیشن را باز کند، بر روی «شعبه یاب» کلیک کند و شعب بانک ملت اطراف خود را ببیند. این البته همه ماجرا نیست. با کلیک کردن بر روی شعبه مورد نظر، همه مشخصات آن شامل آدرس و شماره تماس و کد شعبه و نوع آن را مشاهد کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.