عدم فروش سوخت مسئله جدی و بحرانی ایرلاین ها

عدم فروش سوخت مسئله جدی و بحرانی ایرلاین ها

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم فروش سوخت یکی مسئله جدی و بحرانی برای ایرلاین ها کشور است، از این رو اگر نتوان راهی برای این موضوع پیدا کرد، قطعا در آینده هواپیماهای ما دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش دیوان اقتصاد,سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به توقف فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی توسط برخی از کشورهای منطقه ای، گفت: قطعا اقدام کشورهایی مانند ترکیه و لبنان و برخی کشورهای غربی در توقف فروش سوخت به هواپیماهای ایران مغایر با توافقات و همکاری های دو کشور است.

*سوء استفاده برخی کشورهای منطقه از تحریم سوخت ایرلاین های ایران

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که برخی کشورهای منطقه به دنبال سوء استفاده از شرایط کنونی و تأمین حداکثری منافع خودشان هستند، در غیر این صورت نباید به بهانه های کوچک روند آمد و رفت ایرلاین ها دچار اختلال و مشکل شود. چگونه ترکیه برای تأمین سوخت خانه های خود از ایران کمک می گیرد اما نمی تواند به هواپیماهای ما سوخت بدهد.

*دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از زمین گیر شدن ایرلاین ها

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بهترین راه برای جلوگیری از زمین گیر شدن ایرلاین ها و هواپیماهای کشورمان، مذاکره و دیپلماسی مسئولان با کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای است، البته آمریکا اخیرا، 8 کشور را از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کرده است.

*تعیین کشورهای ثالث برای تأمین سوخت در پروازهای خارجی ایرلاین ها

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه کارها برای تأمین سوخت برای پروازهای خارجی، شناسایی کشورهای ثالث و فرود هواپیماهای کشورمان برای سوخت گیری و سپس پرواز دوباره به سمت مقصد است.
به نظر من اگر نتوانیم راهی برای خرید و تأمین سوخت در فرودگاه های کشورهای منطقه بیابیم، تنها راه استفاده از هواپیماهای حمل سوخت در منطقه و سوختگیری هواپیماهای مسافربری در آسمان خواهد بود
علوی تصریح کرد: به نظر من اگر نتوانیم راهی برای خرید و تأمین سوخت در فرودگاه های کشورهای منطقه بیابیم، تنها راه استفاده از هواپیماهای حمل سوخت در منطقه و سوختگیری هواپیماهای مسافربری در آسمان خواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: عدم فروش سوخت یکی مسئله جدی و بحرانی برای ایرلاین ها کشور است، از این رو اگر نتوان راهی برای این موضوع پیدا کرد، قطعا در آینده هواپیماهای ما دچار مشکل خواهند شد.

*ایرلاین ها در حال زمین گیر شدن هستند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ایرلاین های ما در شرایط کنونی در حال زمین گیر شدن هستند و اگر اقدام ضربتی برای تأمین سوخت صورت نگیرد، کشور در بخش های مختلف دچار مشکل خواهد شد./




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.