بازگشت ارزهای صادراتی به کشور

معاون اقتصادی بانک مرکزی خبر داد:

بازگشت ارزهای صادراتی به کشور

معاون اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات گسترده این بانک برای ثبات بازار ارز خبر داد و یکی از این اقدامات را ایجاد ساز و کاری برای بازگشت ارزهای صادراتی به کشور دانست.

به گزارش دیوان اقتصاد,پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه بانک مرکزی اقدامات متنوعی را برای بحث ثبات بخشی به بازار دلار دارد، گفت: با توجه به شرایط کشور و لزوم ثبات اقتصادی، بانک مرکزی در بازار ارز وارد شده که خوشبختانه توانست ثبات را در بازار دلار ایجاد کند و این اقدامات با قوت ادامه خواهد داشت.

**روند منطقی اصلاح قیمت دلار

معاون اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی از این اقدامات افزود: این اقدامات متنوع شامل ساماندهی بازار ارز و ساختار بازار، افزایش شفافیت و اطمینان به مشتریان و فعالان حوزه ارز، اقدامات لازم برای بازگشت ارزهای صادراتی به کشور و بحث استفاده از ابزار نظام‌های پرداخت و ساماندهی آن بوده است. البته در این رابطه اقدامات گسترده دیگری نیز در جریان است.
وی روند اصلاح قیمت دلار را منطقی دانست و ادامه داد: بانک مرکزی به‌عنوان مسئول سیاست‌های ارزی کشور تمام سعی و تلاش خود را می‌کند تا بتواند از ثبات بازار دفاع کرده و از همین رو، سیاست‌های کنترلی ادامه‌دار خواهد بود و با گذشت زمان شاهد ثبات روزافزون در بازار هستیم.

**47 میلیادر دلار، برآورد بازگشت ارز صادراتی

گفتنی است رئیس کل بانک مرکزی نیز دیشب در یادداشتی خبر داد: در مشورت با فعالین بخش خصوصی، تمهیداتی در مورد نحوه عمل گروه های مختلف صادرکنندگان اتخاذ شده است که با اجرای آن، برگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد، که برای امسال حداقل 47 میلیادر دلار برآورد می شود سرعت خواهد گرفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.