افزایش ضریب نفوذ با تجهیز صنعت بیمه و کاهش هزینه ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد:

افزایش ضریب نفوذ با تجهیز صنعت بیمه و کاهش هزینه ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه که با «موضوع صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» در حال برگزاری است، در خصوص صنعت بیمه،  به انتشار اوراق بیمه ای اشاره کرد و خصوصی سازی را نمونه بارز مردمی سازی اقتصاد دانست و گفت: افزایش ضریب نفوذ  از ۷ به ۱۰ درصد تنها با اجبار اتفاق نمی‌افتد، بلکه با تجهیز صنعت بیمه و کاهش هزینه ها ممکن می شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،دژپسند با اشاره به اینکه بالا بردن نرخ نوآوری در صنعت بیمه  و اکتفا نکردن به کپی کاری نکته مهم دیگری است، گفت: یکی از مشکلات صنعت بنگاه داری ما عدم توجه واقعی به آینده است که به همین دلیل نیاز است تا بخش تحقیق و توسعه در هر واحدی حلقه واسط بین صاحبنظران و اندیشمندان در دانشگاه ها باشد.

وی افزود: یکی از بهترین هدیه ها به دانشجویان استفاده صنعت بیمه از ظرفیت این دانشجویان و قابلیت های آنها است و از آنجایی که برای الکترونیکی کردن بیمه باید به سمت فعالیت های واقعی تکنولوژی در صنعت بیمه و همچنین برای کاهش هزینه ها و دستیابی به اهداف باید از ظرفیت های دانشجویان استفاده شود.

فرهاد دژپسند اظهار داشت: شاید عنوانی که برای این همایش انتخاب شده بیانگر یک حرکت رو به جلو، امیدبخش و قابل تقدیر است.

وی افزود: با شناختی که از رییس کل بیمه مرکزی دارم وی بر فناوری های نو در صنعت بیمه تاکید دارد و امیدوارم پیش از پایان دولت دوازدهم این‌ موضوع حل شده باشد و صنعت بیمه ایران پا به پای تغییرات نو دنیا حرکت کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: در ارائه‌ گزارش ها در طول تاریخ به بیمه های اشخاص، مخاطرات طبیعی، بیمه و مسئولیت توجه شده که این یعنی دغدغه افراد پوشش داده می شود.

دژپسند افزود: باید به هنگام تبیین صنعت بیمه و نقش این صنعت در رشد، کمی عمیق تر نگاه شود.

وی افزود: از آنجایی که همواره ایران پس از انقلاب در مواقع مختلف با تحریم ها و فشارهای خارجی متعدد مواجه بوده باید به پوشش دغدغه ها و مخاطرات برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان توجه شود تا تولیدکنندگان  در معرض نگرانی ها و مخاطرات نباشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه بخش تولید علاوه بر جهش های ارزی با مخاطرات متعددی مواجه است، گفت: شاید بیمه عدم النفع بیمه سودمندی برای شرکت ها نباشد ، اما این محصول به سرمایه گذاران و تولیدگران کمک خواهد کرد و موضوعی الزامی و اجتناب ناپذیر است، زیرا هر چند وقت یکبار با موانعی برای تولیدکنندگان و صنعتگران مواجه است و باید به نقش صنعت بیمه در توسعه و گسترش صنعت توجه داشت.

دژپسند گفت: تولید صنعتی فعال و رو پا است که مشکل بازار و تکنولوژی ندارد و تنها به دلیل مشکلات واردات مواداولیه برای ادامه فعالیت با مشکلاتی مواجه شده است. تولیدکنندگان و سرمایه گذاران از ارکان مهم کشور هستند که نمی توان از آنها غافل بود.

این وزیر دولت دوازدهم در ادامه افزود: یکی از مباحث مهم در بخش تولید و صنعت بهبود فضای کسب و کار است اما باید احساس امنیت و آرامش نیز در این حوزه وجود داشته باشد که وظیفه صنعت بیمه است که باید به این معقوله ورود کند.

دژپسند درباره ورود بخش خصوصی واقعی به این صنعت، گفت: ما نیاز داریم صنعت بیمه را با استفاده از قابلیت های علمی، فنی، دانشگاهی و بخش خصوصی واقعی متنوع کنیم. اگر بخواهیم بیمه به معنای واقعی در کشور حضور داشته باشد، باید با شناسایی زمینه ها، تجهیز صنعت بیمه و  به تعدد موضوعی، رشته ای و تکنولوژی نو در این صنعت صورت گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر به سمت همراهی دانشگاه و بخش خصوصی حرکت کنیم، می توانیم به تحقق اهداف برنامه ششم در حوزه بیمه امیدوار باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.