ترکیه از ایران در ماه نوامبر نفت نخرید

ترکیه از ایران در ماه نوامبر نفت نخرید

چهارشنبه, دسامبر 5, 2018 - 11:24 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یک منبع آگاه گفت: خرید نفت توسط ترکیه از ایران در ماه نوامبر صفر شده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، دیلی صباح به نقل از یک منبع آگاه نوشت، خرید نفت ترکیه از ایران در ماه نوامبر صفر شده است.

ترکیه برای ادامه خرید نفت از ایران از آمریکا معافیت دریافت کرده است. نفتی که ترکیه از ایران دریافت می‌کند معمولا یک یا دو هفته قبل رزرو می‌شود، زیرا محموله‌های نفتی برای رسیدن از ایران به این کشور از طریق دریا، همین قدر زمان می‌برد.

به گفته یک منبع تجاری، شرکت توپراس، بزرگ‌ترین واردکننده نفت ترکیه قرار است از نیمه اکتبر تا نیمه نوامبر در پالایشگاه ایزمیت، یکی از 4 پالایشگاه این شرکت، تعمیرات انجام دهد. این اقدام در مجموع تقاضا برای نفت از سوی این شرکت را در این مدت کاهش می‌دهد.

ترکیه از قبل نمی‌دانست که آیا درخواستش برای دریافت معافیت قبول می‌شود یا نه، به همین دلیل انتظار کاهش در خریدهای ماه نوامبر را داشت.

این کشور به شدت به واردات نفت از ایران برای تامین نیازهای انرژی خود وابسته است و تهران به علت نزدیکی، کیفیت نفت و تفاوت‌های قیمتی مطلوب، یکی از منابع اصلی آنکارا برای تامین نفت است.

بیش از یک چهارم متوسط واردات روزانه نفت ترکیه از ایران تامین می‌شود. بر اساس آمار ماهانه صنعت نفت ترکیه از سوی ناظر بازار انرژی این کشور، آنکارا در ماه می 930 هزار و 978 تن نفت از ایران خریده که در ماه ژوئن به 287 هزار و 842 تن کاهش یافته است.

بر اساس این آمار، در 5 ماه نخست امسال، واردات نفت ترکیه از ایران بیش از 50 درصد کل واردات نفتی این کشور را تشکیل داد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.