نرخ ارز در بلندمدت کاهش می‌یابد

نرخ ارز در بلندمدت کاهش می‌یابد

شنبه, دسامبر 8, 2018 - 15:26 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز هنوزحباب زیادی دارد و در صورت تداوم سیاست‌های موجود در بلندمدت مسیر کاهشی را طی می‌کند.

به گزارش دیوان اقتصاد,حسین میرشجاعیان در گفتگو با ایبِنا، درباره وضعیت بازار ارز اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته افزایش نرخ ارز را شاهد بودیم که در کوتاه مدت نوسان بالایی داشت و در هفته‌های اخیر با یکسری اقدامات و تغییرات شدت این نوسانات گرفته شود و با توجه به اینکه نرخ ارز هنوزحباب زیادی دارد امید داریم که قیمت‌ها بیش از این کاهش یابد.
وی با بیان اینکه سیاست‌های بانک مرکزی در راستای کاهش قیمت ارز است، افزود: دسترسی دلالان به پوزهای بانکی سرعت گردش پول را بالا برده بود که اقداماتی توسط بانک مرکزی برای کنترل آن انجام شد.
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در همه جای دنیا نسبت به خرید و فروش ارز به صورت غیرقانونی در کوچه و خیابان حساسیت دارند و اجازه نمی‌دهند که این کار انجام شود که اقداماتی برای کنترل آن انجام شده است.
وی در مورد پیش‌بینی قیمت ارز نیز گفت: در صورت پایداری در اعمال سیاست‌ها و اینکه تلاش کنیم بازار ارز شفاف باشد و براساس عرضه و تقاضا پیش رود، در بلند مدت مسیر کاهشی را داریم.
میرشجاعیان تاکید کرد: از فعالان تجاری تقاضا داریم به بازگشت ارز به سیستم اقتصادی کمک کنند، اقتصاد مانند یک موجود زنده است و در تبادلات بین‌المللی در مقابل صادرات باید واردات صورت گیرد و ارز ناشی از صادرات به صورت ارز یا کالا به کشور بازگردد.
وی خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی صرفا جنگ دولت نیست و تمام ملت را تحت تاثیر قرار داده است، در نتیجه باید همه در کنار هم مقابل آن بایستیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.