"ایران اکسپو" برائت از سیاست های خصمانه امریکا است

"ایران اکسپو" برائت از سیاست های خصمانه امریکا است

شنبه, دسامبر 8, 2018 - 16:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تحریم هایی که علیه ایران وضع شده است گفت: ایران اکسپو برائت از سیاست های خصمانه امریکا است چرا که فضای کنونی جهان استراتژی های امریکا را بر هم زده و بسیاری از کشورها با سیاست های تحریمی علیه ایران مخالفت جدی کرده اند.

به گزارش دیوان اقتصاد,هدایت الله خادمی، در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه ایران اکسپو 2018 با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران می تواند پتانسیل های خوب ایران را در حوزه صادرات و کالا به معرض نمایش بگذارد گفت: حضور شرکت های تولید کننده و تجاری در این رخداد باعث ایجاد فضای خوبی برای تبادل تکنولوژی های روز دنیا و خدمات و محصولات ساخت ایران در میان کشورهای شرکت کننده خواهد شد و موجب ارتقای سطح کیفی محصولات چه ساخت داخل و چه ساخت کشورهای دیگر می شود.
وی افزود: معمولا هرساله و در فصول مختلف در کشور نمایشگاه های مختلفی از جمله نمایشگاه های نفت و گاز ،صنایع ، مواد غذایی و... برگزار می کنیم تا توانمندی هایمان را معرفی و ارائه دهیم که خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد و نیازسنجی که در خصوص معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت قابل تقدیر است.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با تاکید بر اینکه راه معرفی و صادرات محصول شرکت ها در آوردگاههای این چنینی است که بتوان در فضای رقابتی با کشورهای دیگر قرار گرفت اظهار کرد: راه صادرات در دنیا همین شرکت در نمایشگاه هایی مانند ایران اکسپو است چرا که یکی از استراتژی های موفق در حوزه صادرات بازاریابی و مارکتینگ است تا اجناس را به معرض نمایش بگذارند تا در نهایت به انعقاد قرارداد منجر شود.
خادمی در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی اقتصادی کشور و اعمال تحریم ها از سوی امریکا برگزاری این نمایشگاه چه توجیهی دارد اظهار کرد: قطعا حضور بازرگانان و تولید کنندگان کالاهای مختلف در جریان برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و ارائه محصولات خودشان در این فضا می تواند به عنوان برائت از سیاست های خصمانه امریکا باشد که خوشبختانه بسیاری از کشورهای اروپایی با اعمال سیاست های تحریمی علیه ایران مخالفت کردند که این خود شکست بزرگی برای ایالات متحده است.
وی تصریح کرد: قطعا با برگزاری این نمایشگاه و معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران ما شاهد رشد صادرات خواهیم بود ضمن آنکه باید تلاش همگانی دستگاههای مختلف کشوردر این خصوص صورت گیرد تا بتوانیم با معرفی محصولات و تولیدات داخلی با کیفیت سیستم اقتصادی کشور را از اتکای صرف به صادرات نفتی به سمت صادرات محصولات غیر نفتی سوق بدهیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تاکید کرد: باید از همه انرژی،توان و ابزارهایمان دراین حوزه استفاده کنیم تا بتوانیم بر اهداف دشمن که همانا تضعیف سیستم اقتصادی ما است فائق آمده و با همت و تلاش بتوانیم این پیچ خطرناک را پشت سر بگذاریم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.