1300 واحد تولیدی به مدار تولید بازگشتند

1300 واحد تولیدی به مدار تولید بازگشتند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازگشایی یکهزار و 300 واحد صنعتی در سال جاری، گفت: با بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید 18 هزار نفر سر کار خود بازگشتند.

به گزارش دیوان اقتصاد از ایرنا، رضا رحمانی روز شنبه در حاشیه افتتاح واحد صنعتی تولید فولاد شهریار تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت صمت تمام تلاش خود را برای فعال کردن واحدهای راکد صنعتی، حفظ تولید و ایجاد اشتغال که از اهداف اصلی دولت می باشد، به کار بسته است.
وی ادامه داد: برای حمایت از تولید، فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنای کار دولت است و در این راستا هیچ محدودیتی در حمایت از تولید و کالای ایرانی نداریم.
رحمانی همچنین یادآوری کرد: برای تسهیل امور جلسه سران قوا را داریم و در مواردی که اصلاح قانون یا تسهیل اجرای قانون لازم است، این کار انجام می شود تا از تولید و مردم حمایت شود.
وی همچنین در خصوص اعلام قیمت محصولات شرکت ایران خودرو نیز گفت: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مسوول قیمت گذاری خودرو است و این سازمان باید در این باره اظهار نظر کند.
رحمانی بیان کرد: بخشی از خودروها مشمول قیمت گذاری شورای رقابت است و دولت در آن ورود پیدا می کند و بخشی که خارج از مصوبه شورای رقابت است فرآیندی کارشناسی دارد که سازمان حمایت و تولیدکنندگان باید در این باره توضیح دهد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در جمع خبرنگاران گفت: همت می کنیم تا موانع تولید برطرف شود و زیرساخت های مناسب و اراده کافی در بین صنعتگران و تولید کنندگان استان وجود دارد تا این هدف محقق شود.
محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه عزم خود را جزم کرده ایم، اظهار داشت: در هیچ کارخانه ای در استان بسته نمی ماند.
در سفر یکروزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به آذربایجان شرقی واحد ذوب نورد و تولید فولاد شهریار افتتاح و عملیات اجرایی شهرک صنعتی غیردولتی شیشه جام در تبریز نیز آغاز شد.
بر اساس این گزارش، امروز همچنین با حضور وزیر صمت، عملیات اجرایی شهرک صنعتی غیردولتی «شیشه زرین» در 85هکتار، با سرمایه گذاری بیش از 6 هزار میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال 2800 نفری در شهرستان تبریز آغاز شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز/شنبه/ برای بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی وارد استان آذربایجان شرقی شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
رضا رحمانی در بدو ورود مورد استقبال استاندار آذربایجان شرقی قرار گرفت و بلافاصله برای تجدید میثاق با آرمان های شهدای سرافراز، به گلزار شهدای وادی رحمت رفت و سپس با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار کرد.
وی امروز در ادامه سفر خود به استان در نشستی با کارآفرینان، صنعتگران و صاحبان صنایع و سرمایه گذاران آذربایجان شرقی نیز حاضر می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.