پیامک‌های تبلیغاتی صفر نمی‌شوند

پیامک‌های تبلیغاتی صفر نمی‌شوند

یک‌شنبه, دسامبر 9, 2018 - 13:56 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که پیش‌بینی نمی‌شود پیامک‌های تبلیغاتی به صفر برسد، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام دادیم که اگر واقعا کامل نباشد، ممکن است اقدامات دیگری هم انجام شود.

به گزارش  دیوان اقتصاد به نقل ازایسنا، حسین فلاح جوشقانی‌ امروز در حاشیه‌ی مراسم توافقنامه توسعه نسل چهارم ارتباطات سیار روی مسیر ریلی که در وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی اظهار کرد: برای شناسایی پیامک‌های انبوه مدیریت و کنترل پیامک‌های تبلیغاتی و سامانه‌هایی ایجاد کردیم، از جمله سامانه #۸۰۰* و هم‌چنین سامانه‌هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی و ارزیابی خود اپراتورها هستند، ایجاد شدند.

وی درباره انواع پیامک‌های تبلیغاتی و نحوه مسدود کردن آن‌ها توضیح داد: پیامک‌های انبوه دو دسته هستند؛ یک سری سرشماره‌های مشخص که با ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و مانند این‌ها شروع می‌شود که عموما شرکت‌های حقوقی هستند و مشترکان می‌توانند در سامانه، خواستار مسدود شدن این پیامک‌ها شوند. یک سری پیامک‌های آزاردهنده تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی است که آن‌ها را هم شناسایی و مسدود می‌کنیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با بیان این‌که تاکنون حدود ۵۰ هزار سیم‌کارت در این حوزه در شبکه سه اپراتور شناسایی شده به کمک اپراتوها و مسدود اما قاعدتا صفر نشده است و پیش‌بینی هم نمی‌شود که صفر شود گفت: علت این است که مسیرهای تبلغیاتی که در شرکت‌های کوچک وجود دارد، از جمله صداوسیما و بیلبوردهای شهرداری عموما آن قدر پرهزینه است که این شرکت‌ها به مسیرهای ارزان‌قیمتی مانند پیامک سوق پیدا می‌کنند ولو این‌که مردم اذیت شوند.

فلاح هم‌چنین خاطرنشان کرد: برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی، مصوبه ۲۷۰ هم در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وجود دارد؛ ما گزارش‌ها را به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه دادیم و به زودی گزارش این اقدامات را نیز می‌دهیم. البته اگر این اقدامات واقعا کامل نباشد، ممکن است اقدامات دیگری هم انجام شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.